KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

در جلسه نمایندگان ستادائتلاف اصلاح‌طلبان با رییس صداوسیما چه گذش

در جلسه نمایندگان ستادائتلاف اصلاح‌طلبان با رییس صداوسیما چه گذشت؟


سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان درباره دیدار نمایندگان این ستاد با «عزت‌الله ضرغامی» رییس سازمان صدا و سیما روز شنبه انجام شد، گفت: اصلاح‌طلبان آنچه را که در روند حرکت صداوسیما در انتخابات نهم ریاست جمهوری دیدند انتظار داشتند که در انتخابات شوراها و خبرگان نیز دیده شود، اما متاسفانه این روند به میزان قابل توجهی تفاوت پیدا کرد.

«عبدالله ناصری» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا افزود: حرکت صدا و سیما درانتخابات نهم ریاست جمهوری بسیار خوب بود و توسط رییس دولت اصلاحات نیز مورد تشویق قرار گرفت اما پس از آن انتظاراتی که داشتیم دیگر برآورده نشد و گاهی با گرایشات اختلاف‌افکنی مسایلی در برخی شبکه‌ها مطرح شد و حتی گاهی نیز شاهد تحریف خبرها بودیم. در ماه‌های گذشته نیز فضای انتخاباتی مجلس هشتم که شکل گرفت این روند ادامه پیدا کرد؛ بنابراین قرار شد گروهی به نمایندگی از ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با عزت الله ضرغامی دیدار کنند.

وی ادامه داد: در این نشست مباحث بی‌پرده توسط نمایندگان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان مطرح شد، آقای ضرغامی نیز صحبت‌های ما را شنیدند و مسایلی را نیز مطرح کردند و قول دادند که این جلسات ادامه پیدا کند. هم‌چنین ایشان مواردی هم از انتقادات اصلاح‌طلبان را نسبت به برخی عملکردهای صدا و سیما پذیرفتند و قول مساعد دادند تا این مشکلات را حل کنند. ما نیز امیدواریم که نتیجه این دیدار خوب و مطلوب باشد.

ناصری هم‌چنین گفت: ما نیز مطرح کردیم که اصلاح‌طلبان به انگیزه شرکت در انتخابات و گسترده کردن دامنه مشارکت و نیز کسب کرسی‌های بیشتر وارد میدان شدند و قانون اساسی و حتی منویات مقام معظم رهبری نیز ایجاب می‌کند که عدالت در اطلاع‌رسانی دیدگاه‌های دو جناح رعایت شود و امیدواریم شاهد روند مثبتی در صدا و سیما باشیم.

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان ادامه داد: به هر حال مسلم است ‌که بخش‌های زیادی از صدا و سیما در میان افکار عمومی فراگیر و اثرگذار است. خصوصا بخش‌های سراسری خبر و شبکه‌هایی که امروز جا افتاده و کسانی که اخبار سیاسی و اجتماعی را دنبال می‌کنند، خصوصا در بخش‌های خبری 20:30 ، 20 و 21 بخش عمده‌ای از جامعه هستند. بنابراین امیدواریم صدا و سیما به گونه‌ای مسیر خود را طی کند که مردم وقتی بی‌طرفانه می‌خواهند اخبار را تجزیه و تحلیل کنند به این نتیجه برسند که دو جریان سیاسی اصلی در کشور وجود دارد با آن‌ها بیشتر آشنا شوند، این قولی بود که آقای ضرغامی به ما داد.

ناصری همچنین گفت: نکته دیگری حایز اهمیت این دیدار این بود که در جریان اصلاحات اشخاصی وجود دارند که صاحب نظر هستند اما صدا و سیما از آن‌ها استفاده نمی‌کند. این ظلم مضاعفی است که برآن‌ها می‌رود، ما کارشناسان خبره‌ای داریم در حوزه‌های آکادمیک اما به دلیل آن‌که در حوزه اصلاحات قرار گرفته‌اند توانایی‌های آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود که خوشبختانه آقای ضرغامی نیز این موضوع را پذیرفتند و امیدواریم بازتاب جلسه روز گذشته را در رسانه‌ها ببینیم.

وی با بیان اینکه «دردوره ریاست آقای ضرغامی در صدا و سیما تفاوت‌های معناداری نسبت به دوران ریاست آقای لاریجانی مشاهده می‌شود»، ادامه داد: البته بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نه سیاسی. به هر حال چنانچه گفته شد در انتخابات نهم ریاست جمهوری صدا و سیما الگوی خوبی از خود به جا گذاشت که این روند می‌تواند در انتخابات مجلس هشتم نیز ادامه پیدا کند.

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تاکید کرد: امیدواریم با اجرای توافقات و اجرای حق مطلوب یکی از مشکلاتی که با آقای ضرغامی که نیز در میان گذاشتیم این بود تعادل و عدالت در انتخاب نیروها رعایت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد