KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان الکترونیکی خواجه نصیر ؟ چه لزومی دا

۰ 

به نام خدا

همانطور که قبلا هم گفتم در جلسه ی دیروز قرار شد که دانشجویان معترض 6 نماینده جهت انعکاس مشکلات دانشجویی به دانشگاه معرفی کنند که به نظر من این 6 نماینده بعد از این خیلی خیلی بهتر می تونند برای رفع مشکلات ما برنامه ریزی کنند اما تشکیل انجمن اسلامی یه چیز دیگه است ! و هدف مهمتر و گسترده تری  داره !

گوشه ای از تجمع پرشکوه دیروز

انجمن اسلامی ، مهمترین تشکل دانشجویی است و تک تک افراد آن توسط دانشجویان در یک انتخابات رسمی انتخاب می شوند و به پشتوانه ی همین انتخاباته که انجمن اسلامی دانشجویان ِ دانشگاههای ایران بیشتر از هر تشکل دانشجویی دیگه ای در دنیا شناخته شده است .

اگر ما انجمن اسلامی داشته باشیم برای همه ی تشکل های دانشجویی در کشور به رسمیت شناخته میشیم و میتونیم برای رفع خیلی از نیازهامون با اونها ارتباط برقرار کنیم .

نماینده هایی که انتخاب شدند تنها نماینده ی دانشجویان معترض هستند که تقریبا 10% کل دانشجویان را تشکیل می دهند به نظر من باید همه ی 1000 نفر دانشجو بتونند در انتخابات شرکت کنند چون نماینده برای دانشجوی الکترونیکی دارای اهمیت بیشتری هست و دانشجو به این علت که ارتباط کمتری با دانشگاه داره باید بتونه از طریق نماینده اش این کمبود ارتباط رو جبران کنه و نماینده اش رو پل ارتباطی خودش با دانشگاه بدونه .

ما دانشجوها اگه انجمن اسلامی داشته باشیم میتونیم نقش و وظیفه ی هرکس رو در انجمن و وظایف دانشجویان در برابر نماینده هاشون و بالعکس رو تعریف کنیم ، میتونیم به طور ساماندهی شده و مظنم مثلا برای کوه نوردی یا بازدید دسته جمعی از الکامپ برنامه داشته باشیم ، میتونیم از ورزش دانشجو  از هنر دانشجو و از خیلی از استعداد های دیگه ی 1000 دانشجو استفاده کنیم، می تونیم اگر چند تا دانشجو خواستند نشریه الکترونیک تاسیس کنند حمایتشون کنیم ، می تونیم برای خیلی از کارهای دیگه که هنوز برای ما دانشجویان جدیدالورود کمی تازگی داره برنامه ریزی کنیم و با پشتوانه ی همه دانشجوها طرح ها رو به اجرا در بیاریم .

تشکیل انجمن اسلامی یعنی بهره بردن از توانایی های همه ی دانشجویان جهت رفع نیازهای دانشجویی !

مطمئن باشید اگه ما دانشجوها نتونیم برای مشکلات خودمون راه حل پیدا کنیم کسه دیگه ای این کارو برامون نمیکنه !

من پیشنهادم اینه که اگه امکانش بود انجمن اسلامی ما تعداد اعضاش بیشتر باشه یعنی بر خلاف تعداد معمول انجمن های دیگه که 7 نفر هست انجمن ما 12 نفره باشه ، البته این چیزهایی که گفتم و میخوام بگم فقط پیشنهاد یک دانشجو هست نه بیشتر ( البته خیلی هاش بدیهیه ):

12 نفر ، از هر رشته 4 نفر ، 2 تا دختر و 2 تا پسر .

این 12 نفر یک نفر رو از بین خودشون به عنوان سخنگو و رابط بین انجمن و دانشگاه انتخاب می کنند .

این 12 نفر رئیس را از بین خودشون انتخاب می کنند .

این 12 نفر هر ماه حداقل یک جلسه در تهران برای بررسی نیازهای دانشجویی برگزار میکنند.

انتخابات زمانی برگزار میشه که دانشجویان حداقل در چند کلاس حضوری شرکت کردند و با همدیگه بیشتر آشنا شدند .

انتخابات با حمایت دانشگاه و با نظارت 6 نماینده ی فعلی دانشجوها برگزار میشه .

هر کس فقط میتونه به هم رشته ای خودش رای بده ( چون دانشجوهای هر رشته همدیگرو بهتر میشناسند اگر این محدودیت در انتخاب اعمال بشه افراد لایق تری نماینده می شوند )

و طبعا هر دانشجو میتونه حداکثر به 4 نفر رای بده .

شرکت در انتخابات اجباری نیست اما دانشگاه موظف میشه با استفاده از سایت آموزشی به شماره دانشجویی همه ی دانشجویان الکترونیک ایمیل بزنه و کاندید ها رو معرفی کنه و زمان و مکان برگزاری انتخابات رو به اطلاع تک تک دانشجوهای الکترونیکی برسونه و همچنین در همه ی سایت های رسمی دانشگاه اطلاع رسانی کنه چون دانشجویان الکترونیکی تابلو اعلانات ندارند سایت های رسمی دانشگاه باید به عنوان تابلو اعلانات باید به ما خدمات بدهند .

مکان انتخابات بهتره که دانشکده ی مکانیک خواجه نصیر باشه .

اینهایی که گفتم فقط پیشنهاد من به دانشجویان مخصوصا به 6 نماینده ی آنها بود ، هر کس پیشنهادی داره میتونه در نظرات نظر بده یا به ایمیل من (kntu.blog@Gmail.com) متن ارسال کنه تا در وبلاگ با اسم خودش قرار بدم و یا اینکه خودش در این وبلاگ گروهی عضو بشه و پیشنهادشو اعلام کنه !

 

 

چند تا مطلب دیگه :

 

1 – یکی از دوستان در مورد نویسنده ی معارف 1 پرسیدند ؟ استاد کرمانی نژاد گفتند نویسنده اش آقای جوادی هست ، درست گفتند اما از بین 4 نویسنده ی کتاب که در قسمت پیشگفتار معرفی شدند در ابتدای کتاب نام آقای جوادی برده نشده و نام محمد سعیدی مهر ذکر شده ! پس اگر این کتاب رو خریدید ، درست خریدید .

2 – زمان بازدید دسته جمعی از الکامپ با توجه به نظر سنجی قراره توسط وبلاگ نویسان تعیین بشه و به زودی به اطلاعتون میرسه !

3 – چند تا از دوستان پرسیدند گه جز کدام گروه هستند ؟ اگه به نام کاربری استادتون توجه کنید دو تا شماره داره !  مثلا استاد زبان ما دکتر ایروانی english1-2

1 یعنی استاد ما زبان 1 تدریس می کنند و 2 یعنی درس زبان من گروه 2 است .

اگر به برنامه ی درسی خود در گلستان توجه کرده باشید در ابتدای جدول برنامه، شماره و گروه درس نوشته شده است مثلا برای درس فیزیک ما نوشته شده : 

  ۰۳-۲۰۵-۴۲-۴۴

آخرین رقم این شماره نشان دهنده ی اینه که گروه درس فیزیک من گروه 3 می باشد .

4 - یه توضیح کوچک در مورد پسوند اسلامی : واژه اسلامی تنها زینت دهنده ی انجمن اسلامی است و  تا آنجا که من می دانم هیچ ربطی به آن ندارد تقریبا یک چیزی شبیه به مجلس شورای اسلامی !

و تا آنجا که من می دانم تنها انجمن های اسلامی ِ دانشجویان ایرانی در دانشگاههای خارج از کشور به اسلام مربوط می شود ، مخصوصا دانشگاههای آمریکایی و اروپایی !

  • گزارشی از تجمع اعتراض آمیز دانشجویان الکترونیکی دانشگاه خواجه نص
    مهم نیست چه کسی خطا می کند این دانشجو است که باید تنبیه شود !!! تجمع اعتراض آمیز دانشجویان الکترونیک فردا ساعت ۱۰ تا ۱۱ در ..... انتخابات یا...؟!!! نظر شما در مورد تشکیل انجمن اسلامی چیه ؟ دانشجوهایی که میتونند در بخش طنز و سرگرمی وبلاگ کمکمون کنند سریع تر عضو بشند چگونگی عضویت در وبلاگ گروهی
نظرات 1 + ارسال نظر
ناشناس سه‌شنبه 12 شهریور 1387 ساعت 00:32

با سلام خدمت شما دوست عزیز . من دانشجوی شیمی گاز واحد برازجان از استان بوشهر هستم می خواستم مراحل تشکیل یه تشکل دانشجویی در دانشگاه رو برامون توضیح بدید یا در صورت امکان اورو به ایمیلمون بفرستید ممنون میشیم
با تشکر از وبلاگ خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد