KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

گزارشی از تجمع اعتراض آمیز دانشجویان الکترونیکی دانشگاه خواجه نص

به نام خداوند حکیم


دیروز وقتی که در کنفرانس دانشجویان آی تی سر تعیین ساعت برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز امروز بحث می کردیم یکی از دانشجوها گفت اول از بچه ها بپرس ببین چند نفر میان؟ وقتی پرسیدم فقط حدود 8 نفر گفتند میان ، کلی برای اقناع دانشجویان برای شرکت در تجمع صحبت کردم و دوباره سوال کردم کیا فردا میان ؟ اما یک نفر هم به اون هشت نفر اضافه نشد ... ( البته قطعا کنفرانس های دیگه ای هم بوده که من ازشون اطلاع ندارم )


امروز  با اینکه دقیقا راس ساعت تعیین شده به جلوی در ساختمان مرکزی خواجه نصیر رسیدم با دیدن حدود 20 نفر دانشجو که قبل از زمان مقرر در محل بودند تعجب کردم !


با اینکه از دیروز قرار بود خیلی مزاحم مسئولین دانشگاه نشیم و به وزارت علوم مراجعه کنیم ولی ...
فکر می کنم ساعت 10:30 بود که به دعوت رئیس حراست دانشگاه
حاج آقا نوربخش حدود 10 نفر به نمایندگی از بقیه وارد اتاق رئیس حراست شدند این درحالیه که تا اونجایی که من میدونم قبل از این با حراست هیچ برخوردی نداشتیم و دیدار با حراست اصلا توی برنامه ما نبود .


با اینکه اولش فکر میکردم مشکل آموزشی ما هیچ ارتباطی با حراست نمی تونه داشته باشه ولی بعد نتیجه گرفتم دیدن رئیس حراست برای رفع مشکلات خیلی میتونه مفید باشه !


بین نماینده هایی که در جلسه شرکت کردند 3 تا دختر بود ، 2 تا آی تی و یکی کامپیوتر و حدود 8 نفر هم پسر بودند که به جز یکی دوتا بقیه پسرها آی تی بودند . بین نماینده ها دانشجوی صنایع نبود .


هشتاد درصد صحبت ها را پسرها و بیست درصد را دخترها بیان کردند .


بعضی صحبت ها رو که یادم مونده برای دانشجوهایی که در جلسه حضور نداشتند و دانشجوهایی که کلا نیومدند بیان میکنم :


اول اینکه تنها حرف ضایع رو من زدم و در حضور رئیس
حراست دانشگاه جک  تعریف کردم که خودمم نمی دونم چه ربطی به اعتراض داشت !

مشکلات آموزشی الویت داشت و ابتدای جلسه مطرح شد ، تقریبا اوایل جلسه بعد از تماس رئیس حراست به معاون آموزشی دانشگاه ، دکتر کاویان پور هم به جمع ما پیوستند ، مساله یک ماه تعطیلی و کلاس های جبرانی ریاضی و فیزیک ، وعده های عمل نشده ی مسئولین دانشگاه ، استفاده از کتابخانه ی دانشگاه ، پیشنهاداتی جهت رفع مشکلات فنی سایت آموزشی ، تشکیل تشکل های دانشجویی و تیم های ورزشی از جمله مسائلی بود که توسط نمایندگان مطرح شد .


یک
نامه هم که در آن به طور خلاصه مشکلات بالا مطرح شده بود تقدیم حراست دانشگاه شد که تقریبا همه جاش پر از امضا شده بود ( بیش از 95 امضا در یک صفحه A4)

شاید اگر رئیس حراست به دکتر کاویانپور نمی گفتند که صد نفر دانشجو برای اعتراض اومدند دکتر کاویانپور به خاطر  مشغله ی زیادی که داشتند به جلسه تشریف نمی اوردند و اما نتیجه ای که به خاطر همت  همه دانشجوهای معترض گرفته شد :


 1 – دانشگاه برای جبران وقت تلف شده دانشجویان اقدام به برگزاری کلاس های حضوری
ریاضی و فیزیک می کنه - البته رایگان !


2 – قرار شده به میزان یک ماهی که عقب افتادیم یک ماه
امتحانات دیر تر برگزار بشه !


3 -  اقدامات اولیه برای ایجاد
تیم ورزشی دانشجوها به عمل اومد( شنا و ...) اگر ورزشکار هستید با آقای سعید اسماعیلی مسئول تشکیل تیم ها ارتباط برقرار کنید saied_godfather2@yahoo


4 –   2 نماینده از آی تی 1 نماینده از کامپیوتر و 0 نماینده از صنایع جهت انعکاس مشکلات به دانشگاه معرفی شدند و قرار شد 1 نماینده کامپیوتر دیگر و دو نماینده صنایع تا هفته دیگه معرفی بشوند . که جمعا میشه
6 نماینده ، در مورد انتخاب نماینده ها من به دانشجوها دو بار پیشنهاد انتخابات رسمی دادم اما استقبال نشد !


5 – ان شاالله
تا آخر همین هفته مشکل کلاس ها رفع میشه !


6 – دیگه یادم نیست ....

از همه دانشجوهایی که تشریف آوردند به نوبه ی خودم تشکر می کنم و از دانشجوهای صنایع و کامپیوتر هم می خواهم در حرکت های دانشجویی بیشتر خودشونو نشون بدند هرچند فکر می کنم حضور کمرنگ دانشجوهای صنایع و  دانشجوهای کامپیوتر فقط به خاطر این هست که اصل پیشنهاد تجمع از دانشجوهای ای تی بود و اطلاع رسانی خوبی به دانشجوهای دیگه نشد !


همه دانشجویانی که دم در دانشگاه منتظر نماینده هاشون بودند تا آخرین لحظه صبر کردند و با اینکه جلسه طولانی شد از نماینده هاشون
حمایت  کردند .


از  نماینده ها ، هم تشکر می کنم و هم بهشون
افتخار می کنم و به همه دانشجوهایی که در جلسه نبودند اعلام می کنم که نماینده هایی که امروز توی جلسه دیدم واقعا خیلی خوب مشکلات ما رو منعکس کردند من هم اگه تو جلسه همراه نماینده ها شرکت کردم بیشتر به خاطر همین گزارشی بود که دارم براتون مینویسم .


از خبرنگار
باشگاه خبرنگاران جوان  هم به خاطر حضور در بین تجمع کنندگان دختر تشکر می کنم


فکر می کنم آخر تجمع ، همه نسباتا از آنچه پیش آمده بود
رضایت داشتند و این به خاطر حمایت رئیس حراست و صحبت های راضی کننده ی دکتر کاویانپور بود .

 


دو تا مساله که برای من هنوز حل نشده :


1 – برگزاری انتخابات رسمی با حضور تک تک دانشجویان الکترونیکی برای تشکیل
انجمن اسلامی جهت ساماندهی فعالیت های دانشجویی و ارتباط با دیگر تشکل های دانشگاه خواجه نصیر .


2 – بعضی از دانشجویان برای شرکت در کلاس جبرانی ریاضی و فیزیک 360000 تومان به حساب دانشگاه پول واریز کردند که با وجود تشکیل کلاس های رایگان شرکت در این
کلاس ها دیگه معنی نداره ؟ ولی معلوم نشد که پول این دانشجوها رو کی برمی گردونند ؟


از نمایندهای خودم
آقای پیام لهراسبی و ... می خواهم که به این دو موضوع رسیدگی کنند


همون طور که در تجمع چندین بار از دانشجوها خواستم که عضو این وبلاگ بشوند باز هم از دانشجویان به خصوص از نمایندگان محترمشون همین درخواست رو
تکرار می کنم .


حرف آخر اینکه به خاطر همین گزارشی که فکر میکنید چرت و پرته من امروز توی دانشگاه زمین خوردم  و یک بار هم نزدیک بود با سر برم توی در ورودی دانشگاه  پس لطف کنید یه نظر بدید !


http://kntumajazi.blogfa.com/post-24.aspx  بیشتر متن

 http://www.knt.coo.ir/ بیشتر تصویر

 

نظرات 6 + ارسال نظر
علی, آی تی یکشنبه 29 مهر 1386 ساعت 18:15 http://www.itiran.net.tc

خیلی کامل بود منم یه سری نوشتم!

ممنون

خواندم برای شما که تصویر هم داره ، ممنون از زحمتتون !

آناهیتا صفاجو, یکشنبه 29 مهر 1386 ساعت 18:19

یکی از بچه ها پی ام داد گفت اون جکی که به رئیس حراست دانشگاه گفتی برای ما هم تعریف کن !

جکش جدید نیست ، فکر کنم جک مال قبل از سال 1997 باشه
ولی میگم :

یه روز یکی میبینه دو تا کارگر توی خیابونند یکیشون چاه میکنه یکیشون فورا پر میکنه !

میپرسه چرا کار بیهوده می کنید ؟

کارگره بهش میگه :
ما سه نفریم یکی میکنه یکی لوله میزاره ، یکی پر میکنه

امروز اونی که لوله میذاشت نیومده و ما داریم کار خودمونو انجام میدیم


بعد از جکه گفتم که استادان محترم و دانشجوها به وظیفه خودشون عمل می کنن اما عدم اجرای تعهدات دانشگاه باعث ضایع شدن فعالیت استاد و دانشجو هست !

سید مرتضی قاسم پور, IT kntu یکشنبه 29 مهر 1386 ساعت 18:27 http://www.webworld.ir

گزارش جالبی بود ممنون که مارو از ماجرا مطلع کردی. ما که بیرون بودیم هیچی نفهمیدیم. من که امروز خوردم به اون عابربانک بقل در دانشگاه نزدیک بود بشکنه شیشه هاش :))

ممنونم

پس مثل اینکه امروز همه مجروح شدند

عینی, نرمافزار یکشنبه 29 مهر 1386 ساعت 21:20 http://kntu-problem.blogfa.com

سلام
من ورودی ۸۶ نرمافزار هستم
وبلاگ خوبی داری پس به پیوند وبلاگم اضافت میکنم

ممنونم

احمد انصاری, آی تی دوشنبه 30 مهر 1386 ساعت 00:00

آها اونی که جلوی درب الکترونیکی لیز خورد تو بودی
با اون صحنه کلی خندیدیم

! دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 11:36

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد