KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:دیپلماسی گاوچرانی دیگر کارایی

با انتقاد شدید از لفاظی اخیر بوش علیه ایران

اوباما: دیپلماسی گاوچرانی دیگر کارایی ندارد

خبرگزاری فارس: اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ایران هسته‌ای جنگ جهانی سوم را در پی دارد واکنش شدید نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در پی داشت و وی تاکید کرد،دیپلماسی گاوچرانی دیگر کارایی ندارد.
  
 
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا، باراک اوباما نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پی اظهارات جرج بوش که گفته بود "اگر می‌خواهید از جنگ جهانی سوم جلوگیری کنید، از دستیابی ایران به سلاح اتمی ممانعت به عمل آورید."، خطاب به جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر گفت " اکنون ما صدای طبل جنگ را می‌شنویم".
اوباما کنگره را در قبال اظهارات جنگ طلبانه بوش مقصر دانست و از قانونگذارانی که به الحاقیه پیشنهادی "کیل-لیبرمن" در قبال ایران رای داده بودند بشدت انتقاد کرد و گفت این قانونگذاران در حال تکرار اشتباهی هستند که 5 سال قبل با رای دادن به حمله به عراق مرتکب شدند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «پنج سال پس از جنگ عراق، رای دادن به حمله به عراق، همگی می بایست درک می کردیم که دیپلماسی گاوچرانی دیگر کارایی ندارد.راه حمایت از دیپلماسی این نیست که از الحاقیه‌های بی‌باکانه‌ای حمایت شود بلکه راه، باید حمایت از تعامل در کار دشوار دیپلماسی باشد.»
اوباما، الحاقیه مصوب علیه ایران را "بسیار خطرناک" عنوان کرد چرا که چنین لحنی به بوش و چنی معاون وی اجازه می دهد ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق را تا زمانی که تهدیدی را از جانب ایران احساس می‌کنند، توجیه نمایند.
این نامزد دموکرات تاکید کرد رای دادن به الحاقیه های مربوط به ایران و عراق نتیجه تفکرات گمراه شده واشنگتن است که اجازه می دهد موضوعات مرتبط با امنیت ملی به مسئله "نگاه خشن" تبدیل شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد