KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دیدار بوش و سارکوزی برای بررسی مساله هسته‌ای ایران


دیدار بوش و سارکوزی برای بررسی مساله هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس:کاخ سفید امروز اعلام کرد: رؤسای ‌جمهور آمریکا و فرانسه در پانزدهم و شانزدهم آبان‌ماه سال جاری در واشنگتن با یکدیگر دیدار می‌کنند.
  


 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،این اولین دیدار رسمی "نیکلا سارکوزی"با "جورج بوش"در واشنگتن از زمان به قدرت رسیدنش در فرانسه خواهد بود.
یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز اخیرا اعلام کرده بود که این ملاقات که با احتمال زیاد در ماه نوامبر صورت می‌گیرد به عنوان نخستین سفر رسمی سارکوزی به پایتخت آمریکا از زمان رسیدن به قدرت در فرانسه است تا بر سر تشدید تحریم‌ها علیه تهران با بوش رایزنی کند.
رئیس جمهوری فرانسه در اولین سفر خود به آمریکا بعد از به قدرت رسیدن، دیداری غیر رسمی و بسیار گرم به همراه برنامه‌های گردش و تفریح و صرف ناهار و شام با جورج بوش داشت.
این دیدار در منزل شخصی بوش در "کنبانک پورت" در ایالت "مین" صورت گرفت. در این دیدار همه اعضای خاندان بوش از بوش پدر و همسرش گرفته با برادرش جب به همراه همه فرزندان و نوه‌ها شرکت داشتند.
"تونی فراتو"،سخنگوی کاخ سفید افزود:بوش وسارکوزی ششم نوامبر شام را با یکدیگر در کاخ سفید صرف می‌کنند و در هفتم نوامبر به ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا که مقر تاریخی "جورج واشنگتن" یکی از بنیانگذاران آمریکا در آنجاست خواهند رفت.
اعمال فشار دیپلماتیک و تحریم‌ها بر ایران به خاطر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به یکی از اولویت‌های اصلی دولت بوش بدل گشته است.
جرج بوش در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت: «قصد من این است که جهان را گردهم آورم تا پیام روشنی به دولت ایران ارایه دهم که ما به همکاری برای منزوی کردن شما به این امید ادامه خواهیم داد تا یک روز یک کسی پیدا شود و بگوید ادامه فعالیت‌ها ارزش این انزوا را ندارد.»
انگلیس و فرانسه نیز از تحریم‌های بین‌المللی تازه در خارج از شورای امنیت سازمان ملل بر سر مساله هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند اما دیگر کشورها بخصوص ایتالیا و اتریش تا حدود زیادی درباره این اقدامات جدی نبوده‌اند.
این در حالی است که ایران بر صلح آمیز بودن مساله هسته‌آی خود تاکید دارد و به تهدیدهای غرب توجهی ندارد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد