KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

طومار هزار امضایی دانشجویان علامه و در خواست برکناری رییس دانشگا

طومار هزار امضایی دانشجویان علامه و در خواست برکناری حجت الاسلام شریعتی رییس این دانشگاه


ادوارنیوز: جمعی از دانشجویان دانشگاه دانشگاه علامه با استناد به امضای هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه، مبنی بر سو مدیریت ریاست این دانشگاه خواستار عزل آقای شریعتی شدند. گفتنی است تا به حال کمتر سابقه داشته که چنین جمعیت دانشجویی یک خواسته مشخص داشته باشد. البته چند سال پیش جمع بسیار کمتری از  دانشجویان  دانشگاه امیرکبیر، این خواسته را برای دکتر ریاضی، ریاست این دانشگاه مطرح کردند که ایشان به خاطر داشتن شخصیت آکادمیک و دانشگاهی، فورا این خواسته را پذیرفتند.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

آقای  دکتر محمد مهدی زاهدی

وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری

با سلام

 پیرو تقاضای بی اجابت ملاقات اعضای کمیته دفاع از حق تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی با جنابعالی وامتناع آن وزارت از پذیرش نمایندگان دانشجویان محروم شده از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی، ذیلاً مطالبی معروض می شود:

_ عملکرد آقای شریعتی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، طی دوسال ریاست این مرکز مهم آموزش عالی، مصداق واقعی سوءمدیریت و بحران سازی بوده است. متأسفانه ایشان با آفریدن بحران های پی در پی از طریق اقدامات نسنجیده، غیرقانونی و تحریک آمیز، فضای لازم برای فعالیتهای آکادمیک، پویایی و نشاط دانشگاه را از بین برده و به عمد، با ساختن فضای متشنج، دانشجویان را تحریک کرده اند.

 _اعلام غیرقانونی انحلال انجمن اسلامی دانشجویان، ایجاد محدودیت برای کلیه ی انجمن های مستقل دانشجویی، عدم ارائه مجوز برگزاری انتخابات شوراهای صنفی، توقیف نشریات دانشجویی و عدم ارائه مجوز به متقضیان در طول دوره مدیریت، ایجاد جو وحشت و خفقان در دانشگاه از طریق برخوردهای دون شأن نظام آموزشی عالی و دور از موازین اسلامی، برخورد فیزیکی، توهین، ضرب و شتم و فحاشی از سوی کارکنان دانشگاه و ماموران حراست که در نامه شماره 3352  دبیرخانه وزارتی، مشروح آن ذکر شده است  و از همه غم انگیزتر و باورنکردنی تر صدور حکم محرومیت از تحصیل، در روندی کاملا غیر قانونی برای نزدیک به سی دانشجوی دانشگاه علامه که تنها گناهشان نقد مسالمت آمیز و دلسوزانه ی این رویه های غیرقانونی بوده است، تنها بخشی از مصادیق این سوءمدیریت متحیرکننده است. مسلماً ریاست یک مرکز علمی در حد دانشگاه علامه طباطبایی باید بر عهده ی فردی با سجایای اخلاقی پسندیده، خصوصیت وزانت شخصیت علمی و مقبولیت در میان دانشجویان و اساتید باشد.  اما متأسفانه آقای شریعتی در برخورد با دانشجویان و حتی اعضای هیأت علمی، زبانی جز زبان زور، تهدید و تحقیر نمی شناسند. همین رویه بود که در سال گذشته به استعفای جناب آقای دکتر احمدی، ریاست فاضل دانشکده ی حقوق منجر شد. اکنون، اگر ما به شما به عنوان مرجع عالی تر متوسل شده ایم، به این دلیل است که ایشان تقاضای ما را برای گفت و گو در میان دانشجویان بی پاسخ گذاشته و حاضربه پاسخ در قبال عملکرد خود و حوزه مدیریتیش نیست. و اگر این بار هم نتوانیم پاسخ بگیریم برای احقاق حقوق خویش چاره یی جز توسل به دیگر نهادهای قانونی مانند مجلس شورای اسلامی نخواهیم داشت.

 _گویاست که این سخن چند نفر نیست و صدای گویا و محکم یک هزار دانشجوست، چیزی که تا کنون سابقه نداشته و بنابر آنچه گفته شد و با استناد به امضا و خواست قریب به هزار تن از دانشجویان دانشگاه علامه که به این نامه پیوست می شود، دو خواسته از جنابعالی داریم:

الف- عزل بی قید و شرط آقای شریعتی، ریاست دانشگاه و جایگزینی ایشان با مدیر شایسته یی که بر اساس ضوابط و قواعد یک نهاد آکادمیک انتخاب شده باشد.

ب- رفع تمام تحدیدها و لغو احکام انضباطی و احکام محرومیت از تحصیل و لغو محدودیت تشکل ها و نشریات دانشجویی که در زمان ریاست ایشان به طور غیرقانونی ایجاد  شده است و بازگشت هر چه سریعتر دانشجویان محروم شده به سر کلاس های درس.

در پایان امیدواریم که در نظام آموزشی کشورمان دیگر شاهد این برخوردهای غیرمنطقی و غیرقانونی با دانشجویان نباشیم.

    جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی 

 رونوشت:

کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

دفتر ریاست دانشگاه علامه طباطبایی

خبرگزاری های داخلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد