KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اطلاعیه شماره 6 کمیته تلاش برای آزادی بازداشت شدگان خودسرانه

اطلاعیه شماره 6 کمیته تلاش برای آزادی بازداشت شدگان خودسرانه سیاسی و عقیدتی


ادوارنیوز:  

عمادالدین باقی فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار برجسته به‌شکلی باور نکردنی و با روشی پیچیده زندانی شد. به زندان فرستادن این شخصیت شناخته شده و فعال حقوق بشر با هر شکل و شیوه‌ای که انجام گیرد اقدامی است که فقط می‌تواند توسط جریانات افراطی به اجرا در آید. اصرار بر به زندان فرستادن باقی منجر به آن شد که حتی علی‌رغم تأ‌مین وثیقه توسط همراهان وی، باز هم او را به زندان فرستادند !

کمیته پی‌گیری بازداشت‌ شدگان خودسرانه سیاسی و عقیدتی به‌منظور تأمین حقوق بازداشت شدگان و ضمن تأکید بر خواست‌های مطرح شده در اطلاعیه‌های قبلی خواهان رسیدگی فوری و عادلانه به برخورد انجام گرفته با آقای عماد‌الدین باقی است.

موج بازداشت‌ها در هفته‌ها‌ی اخیر همچنان ادامه دارد. از جمله هفته‌ی پیش خانم روناک صفازاده فعال 21 ساله‌ی حقوق زنان در سنندج بازداشت شد. علاوه بر آن آقای ملّا سیف‌الله حسینی امام جماعت مسجد خاتم‌الانبیاء شهرستان سقز و آقای ملِّا حسین حسینی امام جماعت مسجد حضرت حمزه جوانرود نیز بازداشت شده‌اند که پرونده‌ی این دو روحانی اهل سنّت به دادگاه ویژه روحانیت همدان ارجاع شده است. تعداد دیگری از هموطنان کرد نیز اخیراً در شهرهای مختلف کردستان بازداشت شده‌اند که نام و مشخصات آنان در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

کمیته تلاش برای آزادی بازداشت شدگان خودسرانه بر ضرورت تأمین حقوق همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی تأکید کرده و خواهان توجه فوری مقامات قضایی به پرونده‌های مربوطه در سراسر کشور و به‌خصوص موارد زیر می‌باشد:

* مجید توکلی، احمد قصابان، احسان منصوری، دانشجویان پلی‌تکنیک تهران

* منصور اسالو، ابراهیم مددی، رئیس و نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی

* لیلا حیدری، بهروز صفری، جلیل غنی‌لو، رضا متین‌پور، سعید متین‌پور، از فعالان دفاع از حقوق اقوام در زنجان

* هادی قابل، مجتهد نواندیش حوزه علمیه قم

* صالح کامرانی، وکیل مبارز دادگستری

* اجلال قوامی، روزنامه‌نگار کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد