KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اخبار سیاسی: تاریخ درباره خاتمی و احمدی‌نژاد قضاوت خواهد کرد

پاسخ صریح درایتی به الهام: تاریخ درباره خاتمی و احمدی‌نژاد قضاوت خواهد کرد


مصطفی درایتی مشاور سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری،انتقاد تند اخیر «غلامحسین الهام» سخنگوی دولت نهم از طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها را «فرافکنانه» و برای «توجیه ناکارآمدی و ضعف شدید دولت کنونی در اداره کشور چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی» دانست.

وی در گفت‌وگو با سایت آفتاب در این خصوص توضیح داد: طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها که در جریان سفر تاریخی آقای خاتمی به مقر سازمان ملل از سوی ایشان ارائه شد، با استقبال گسترده ملت‌ها و دولتهای جهان روبرو گشت تا جایی که سازمان ملل متحد ناچار شد تا سال 2001 را به این نام نامگذاری کند.

عضو دفتر سیاسی جبهه مشارکت ادامه داد: برخلاف نظر آقای الهام باید گفت که ایده گفت‌وگوی تمدن‌ها دقیقا منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است اما مشکل از این است که درک آقای الهام و مجموعه دولت نهم از آرمان‌های انقلاب چیز متفاوتی است.

درایتی با بیان اینکه «خاتمی دولت اول خود را در بدترین شرایط زمانی و مکانی و در حالی که تهدیدهای داخلی و خارجی فراوانی کشورمان را در معرض خطر قرار داده بود، تحویل گرفت»، اظهار داشت: در چنین فضایی بود که آقای خاتمی با شناخت صحیح و دقیق مناسبات جهانی، به موقع طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها را ارائه کردند و کلیه معادلات جهانی را به نفع ملت و دولت ایران تغییر دادند.

مشاور محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری با تاکید بر این نکته که «طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها، تهدیدات و خطرات زیادی را از کشورمان مرتفع کرد»، ‌افزود: متاسفانه دولتمردان دولت نهم به دلیل ناکامی‌ها و ناتوانی‌ها در عمل به وعده‌های خود،‌ به جای اثبات خویش، خط تخریب اقدامات موفق دولت‌های قبلی را پیش گرفته‌اند.

وی گفت: کشورما امروز یکی پس از دیگری دچار تحریم‌های بین‌المللی از جانب سازمان ملل می‌شود اما مسئولان دولت نهم به جای آنکه تدبیری برای رفع مشکلات فراوان کشور و تهدیدات خارجی بیندیشند، به فکر فرافکنی و بزرگنمایی اقدامات کوچک خود می‌پردازند.

عضو دفتر سیاسی جبهه مشارکت تاکید کرد: آقای الهام و سایر دولتمردان کنونی به جای تخریب اقدامات تاریخی دولت‌های گذشته، راهی برای برون رفت کشور از شرایط کنونی پیدا کنند و به این پرسش‌ پاسخ دهند که چرا کشوری را که در بهترین شرایط سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی تحویل گرفتند، ظرف دو سال به جایی رساندند که در تمام 28 سال گذشته سابقه نداشته است.»

وی تصریح کرد: قضاوت نهایی در خصوص ادعاهای آقای الهام با تاریخ و مردم است.

مشاور سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری همچنین با اشاره به بی‌توجهی به پیشنهاد اخیر احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل برای تشکیل «جبهه جهانی برای صلح» گفت: طبیعی است که وقتی ما در داخل کشور سخنانی بگوییم که از آن بوی جنگ به مشام برسد، هنگامی که در خارج از کشور شعار صلح سر می‌دهیم کسی به حرفمان توجه نکند.

درایتی افزود: آنچه خاتمی در سازمان ملل مطرح کرد از روی اعتقاد قلبی و دانش و مطالعات وی بود و به همین علت مورد استقبال ملتها و دولتها قرار گرفت اما بی‌توجهی به پیشنهادات آقای احمدی‌نژاد به این علت است که ایشان نه اعتقادی به سخنان خود دارد و نه آنها را به موقع طرح می‌کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
, , یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 15:19

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد