KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

گزارش بازیهای دیروز ۲۷ مهر

تعویض طلایى قطبى، فیروز را مات کرد
زندگى درآخرین نفس
پرسپولیس ۳ - استقلال اهواز ۲
153105.jpg
جمعه ۲۷/۷/۸۶
ورزشگاه: آزادى تهران
ساعت: ۵۰:۱۷
چارچوب: هفته دهم لیگ برتر
پرسپولیس: ۳
گل ها: باقرى (۱۴) و بادامکى (۴۱ و ۹۳)
پاس گل: بادامکى، باقرى و خیرخواه
استقلال اهواز: ۲
گل ها: میداودى (۲۲)، مصطفى حقى پور (۷۲)
پاس گل: حمودى و رمضانى
داور: مسعود مرادى
کمک ها: حسن نوشه ور و محسن نریمانى
اخطار: فراز فاطمى (پرسپولیس) و مصطفى حقى پور (استقلال اهواز)
اخراج: محمد نصرتى (۶۹ - پرسپولیس)
تماشاگر: ۷۰ هزار نفر
ستاره میدان: کریم باقرى (پرسپولیس)

پرسپولیس: حسن رودباریان، سپهر حیدرى، شیث رضایى (فرهاد خیرخواه ۸۸)، محمد نصرتى، پژمان نورى، الونگ الونگ، کریم باقرى، حسین بادامکى، احسان خرسندى (محمدرضا مامانى ۷۹)، محسن خلیلى و فراز فاطمى (بهادر عبدى ۶۲)
سرمربى: افشین قطبى
استقلال اهواز: ناصر سالارى، مجتبى شیرى، رضا جلالى ثابت (حمید سرآبادانى ۸۴)، حسین ماهینى، مصطفى حقى پور، داود حقى، على حمودى (مهرزاد رضایى ۶۹)، روح الله بیگدلى، سعید رمضانى، رضا طاهرى (محمد فعال ۶۴) و میلاد میداودى
سرمربى: فیروز کریمى

ایران ورزشى - منتقدان انتظار داشتند پس از بازى هفته نهم برابر استقلال،  پرسپولیس را با چهره متفاوتى در ادامه رقابت هاى لیگ شاهد باشند خصوصا در شرایطى که گفته مى شد صدرنشین رقابت هاى لیگ تنها با تیم هاى نیمه پایانى جدول روبرو شده و در آغاز بازیهاى سخت به مشکلات فراوانى بر مى خورد.
پرسپولیس همچنین اولین بازى بدون نیکبخت را تجربه کرد و عباس آقایى هم به دلیل مصدومیت نتوانست در ترکیب تیمش قرار بگیرد.
قطبى براى نخستین بار تیمش را در غیاب دو بازیکن اصلى به میدان فرستاد با دو تغییر اجبارى نسبت به بازى قبل اما اینهمه مانع از موفقیت سرخ پوشان در هفته دهم رقابت هاى لیگ برتر نشد.
صدرنشین لیگ على رغم نمایش غیر منتظره در بازى با استقلال همچنان حمایت پرشور هوادارانش را به همراه داشت و با حضور بیش از هفتاد هزار تماشاگر برابر شاگردان فیروز کریمى قرار گرفت. تماشاگران البته هرگز از این حضور پشیمان نشدند چه جذاب ترین و تماشایى ترین بازى لیگ را از نزدیک تماشا کردند.
فیروز در این سو هرگز خاطره شکست صفر-۴ برابر تیم دنیزلى را فراموش نکرده بود اما پرسپولیس جدید را با توجه به نمایش دربى شکست ناپذیر نمى دید.
پرسپولیس بازى را با حملات پر شور دقایق ابتدایى آغاز کرد و بر خلاف همیشه خیلى زود به نتیجه لازم از این حملات دست یافت. سرخ پوشان که به دریافت گل اول مسابقه عادت کرده بودند اینبار با سنت شکنى ابتدا از میهمان پیش افتادند. فراز فاطمى بهترین موقعیت مناسب براى گلزنى را در دقیقه ۸ از دست داد اما کریم باقرى با استفاده از پاس مناسب بادامکى و یک ضربه دقیق در دقیقه ۱۴ سرخ پوشان را از میزبان اهوازى پیش انداخت.
استقلال با استفاده از سرعت دو مهاجم جوانش به اشتباهات دفاع چهار نفره پرسپولیس امیدوار بود. فضاى پشت سر نورى هم مناسب به نظر مى رسید. میداودى در همین فضا چند بار صاحب موقعیت شد که در نهایت یکى از همین فرصت ها را روى پاس دقیق حمودى در دقیقه ۲۲ به گل تساوى تبدیل کرد.
این گل باز هم روند بازى را به نفع تیم مقابل تغییر داد. حالا نوبت حمله و البته گلزنى به پرسپولیس رسیده بود که البته نمى توانست تماشاگران مشتاقش را بیش از حد در انتظار برترى بگذارد.
گذشته از نتیجه مى توان گفت ۳۰ دقیقه ابتدایى این مسابقه جذابیت هاى فراوانى داشت و بازى با سرعت خوبى دنبال مى شد. برترى نسبى پرسپولیس در این دقایق مشهود به نظر مى رسید اما مهاجمان سرخ پوش موقعیت هاى زیادى را از دست دادند. بالاخره کریم باقرى باز هم زمینه ساز پیروزى تیمش شد. نفوذ باقرى از جناح راست و سانتر دقیق کاپیتان پرسپولیس با ضربه سر تماشایى بادامکى در دقیقه ۴۱ باز هم برترى را به اردوى سرخ پوشان آورد. دقایق باقى مانده از نیمه نخست به آرامى سپرى شد و قطبى ۳ امتیاز ارزشمند را به چنگ آورد.
در آغاز نیمه اول نیز آرامش دقایق پیشین ادامه داشت در شرایطى که به نظر مى رسید پرسپولیس توان حفظ مسابقه را دارد و به دنبال حفظ نتیجه تلاشى براى وارد شدن به زمین تیم اهوازى نشان نمى دهد. تنها نگرانى کادر فنى پرسپولیس از سرعت مهاجمان و هافبک هاى استقلال اهواز بود که البته بالاخره خطر ساز شد. فرار روح الله عطایى در میانه هاى نیمه دوم این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد. محمد نصرتى که سه امتیاز تیمش را در خطر مى دید به هر شکل ممکن با خطاى مسلم و عمدى بازیکن جوان حریف را سرنگون کرد و مسعود مرادى به درستى مدافع شماره ۲۰ را از میدان اخراج کرد.
ضربه ایستگاهى را حقى شلیک کرد که رودباریان با مهار توپ این موقعیت حساس را از حریف گرفت. با اخراج نصرتى اما روند بازى تغییر قابل توجهى کرد. اهوازى ها به توقف حریف ده نفره و حتى پیروزى در این مسابقه امیدوار شدند. حملات متعدد آنها خیلى زود نتیجه داد و مصطفى حقى پور ۳ دقیقه بعد از اخراج نصرتى با یک شلیک دقیق براى دومین بار رودباریان را تسلیم کرد.
153081.jpg
اتفاقات این بازى اما پایانى نداشت. هرگز از جذابیت و حساسیت مسابقه تا آخرین ثانیه چیزى کم نشد و همچنان تغییر نتیجه را انتظار مى رفت. پرسپولیس ده نفره با حمایت هوادارانش تازه میل به هجوم پیدا کرد و این از معدود مسابقاتى بود که تماشاگران هم تمایلى به ترک ورزشگاه نداشتند.
ابتدا محسن خلیلى که دور از روزهاى اوج به نظر مى رسید یک فرصت مناسب را در یک قدمى دروازه از دست داد. یک دقیقه بعد بهادر عبدى در موقعیت تک به تک موفق به گشودن دروازه میهمان نشد و بعد از آن کریم باقرى ضربه ایستگاهى پشت محوطه جریمه را به تیرک افقى دروازه کوبید!
کاپیتان پرسپولیس در این مسابقه متفاوت از همه روزهاى اخیر به نظر مى رسید و مؤثر ترین ستاره سرخ پوش بود. مهارت باقرى اما براى خروج پرسپولیس از این بن بست کافى به نظر نمى رسید و حملات تیم ده نفره تا حدودى فروکش کرد.
دقایق پایانى اما باز هم غیر قابل پیش بینى بود. ورود خیرخواه بر شدت حملات پرسپولیس افزود و برگ برنده جوان قطبى با یک پاس مناسب در آخرین ثانیه ها بادامکى را در موقعیت گل زنى قرار داد. مهاجم شماره هشت که همه ناکامى هاى فصل جارى خودش را در همین بازى به فراموشى سپرد با یک ضربه دقیق براى سومین بار پرسپولیس را پیش انداخت و البته دیگر فرصتى براى جبران باقى نگذاشت.
جو ورزشگاه در پى این گل کاملاً متفاوت از همه بازیهاى دیگر به نظر مى رسید در حالى که خوشحالى بزرگ تماشاگران پرسپولیس را هرگز اینچنین ندیده بود. آخرین نفس هاى پرسپولیس به سردى مى گرایید که یک باره زندگى دوباره در بالاترین نقطه جدول از راه رسید و سرخ پوشان همچنان با ۲۴ امتیاز از ده مسابقه در صدر جدول باقى ماندند.

عصبانیت فیروز در وقت تلف شده!
ایران ورزشى- انگار اهوازى ها تا گل سوم اصلا یادشان نبود که به قضیه محرومیت تماشاگران پرسپولیس اعتراض کنند. دقیقه ۹۳ و زمانى که بادامکى گل سوم تیمش را وارد دروازه استقلال اهواز کرد، فیروز کریمى به شدت به ناظر بازى به خاطر حضور تماشاگران پرسپولیس اعتراض کرد. کریمى به قدرى از این موضوع ناراحت بود که حاضر به مصاحبه با هیچ کس نبود و حتى در حال پایین رفتن از پله ها به یکى از خبرنگاران تلویزیونى توهین کرد.

خدریان: تماشاگر روند بازى را تغییر داد
ایران ورزشى ـ بعد از آنکه فیروز کریمى حاضر نشد در کنفرانس مطبوعاتى شرکت کند، حبیب خدریان دستیار او به جاى او پاسخگوى سؤالات خبرنگاران شد. خدریان درباره بازى گفت: جریان بازى همه ما را به طرف حاشیه کشاند. ما مطمئن هستیم پرسپولیسى ها همه چیز را بیرون از زمین رقم زده اند.
اگر اینطور نبود آنها به حکم کمیته انضباطى احترام مى گذاشتند. او ادامه داد: «ما نسبت به قضاوت مرادى اعتراضى نداشتیم چون فکر مى کردیم بازى بدون تماشاگر خواهد بود اما مرادى تحت تأثیر تماشاگران پرسپولیس قرار گرفت و ترسید. چرا وقتى بازیکن ما ۳ دقیقه بیرون بود او اجازه بازگشت به زمین را نداد.» خدریان درباره محرومیت تماشاگران پرسپولیس توضیح مى دهد: «چرا این راى عوض شد. قبول داریم تیم ما اشکالات فنى داشت اما چطور مى شود وقتى پرسپولیس در مقابل مقاومت محروم شده هنوز جلسه شوراى استیناف تشکیل نشده است.
ما شناخت خوبى از پرسپولیس داشتیم اما تماشاگران روند بازى را عوض کردند. » او به مشاجره اش با نورى اشاره مى کند: در سال گذشته در اهواز نورى خیلى براى ما رجزخوانى کرد و باید در این شرایط جواب او را مى دادم.

توهین اهوازى ها به مرادى
ایران ورزشى- یکى از مسؤولان استقلال اهواز روى پله هاى ورزشگاه با مرادى درگیر شد. مسعود مرادى داور دیدار دیروز وقتى از پله ها براى رفتن به رختکن پایین مى آمد با توهین یکى از مسؤولان استقلال اهواز مواجه شد. مرادى به قدرى از این رفتار عصبانى شد که قصد درگیرى فیزیکى با مسؤول اهوازى را داشت که با وساطت اطرافیان مسأله ختم به خیر شد.

برق شیراز یک - شیرین فراز صفر
جناب سرهنگ و برق روى نوار خوشبختى
جمعه ۲۷/۷/۸۶
ورزشگاه: حافظیه شیراز
ساعت: ۳۰:۱۵
چارچوب: هفته دهم لیگ برتر
برق شیراز: یک
گل: محمدناصر شکرون (۱۵)
پاس گل: مهدى شیرى
شیرین فراز کرمانشاه: صفر
داور: البرز حاجى پور
کمک ها: محمدحسین معتمدى، جهانگیر حیدرى
اخطار: بدرا آلوجاکیتا، مجتبى انصافى، محمد آقامحمدى (شیرین فراز)، ستار زارع (برق شیراز)
اخراج: بدرا آلوجاکیتا (۹۴ - شیرین فراز)
تماشاگر: ۲ هزار نفر
ستاره میدان: مهدى شیرى (برق شیراز)

برق شیراز: مارتین رائول، هادى ایمانى، همت عابدین نژاد، میرهانى هاشمى، ستار زارع، مهدى شیرى (وحید غلامزاده ۲+۹۰)، محمد آفند، مهدى کریمیان، احتشام ساسانى، شهرام گودرزى (حمید جعفرى ۷۵)، محمدناصر شکرون
سرمربى: محمود یاورى
برق شیراز : ارشاد یوسفى، بدرا آلوجاکیتا، رامین محمدپور، مجتبى انصافى، محمد آقامحمدى، محمدباقر زعفرانى، روح الله عطایى، محمد سیاه (پوریا سیف فنایى ۶۸)، محمد احمدپورى (حمید تبریزى ۶۸)، ایوان دراجوویچ، نناد استکوویچ (اتابک نمازى ۷۶)
سرمربى: میودراگ یسیچ

ایران ورزشى - محمود یاورى و شاگردانش نمى خواهند روند خوبشان را از دست بدهند. بعد از برد درخشان در کرمان این بار برق شیراز در خانه و در مقابل تیم سختکوش کرمانشاهى به ۳ امتیاز باارزش دست پیدا کرد. ارزش این ۳ امتیاز زمانى معلوم مى شود که شیرین فراز توانسته بود در هفته هاى اخیر چه در خانه و چه بیرون از خانه نتایج قابل قبولى بگیرد. برق با روحیه اى که از دیدار قبل داشت در خانه بازى را بسیار خوب شروع کرد و حملات این تیم از همان ابتدا روى دروازه شیرین فراز برنامه ریزى شد. در دقیقه ۱۵ سانتر ستار زارع به شیرى رسید و او در حال تک به تک با یوسفى توپ را به محمدناصر داد تا مهاجم عراقى دروازه خالى را باز کند. بعد از گل بازى به تعادل کشیده شد و برق بازى را اداره کرد تا نیمه اول با برد به رختکن برود. در نیمه دوم باز هم برقى ها حملات خود را افزایش دادند و گودرزى در دقیقه ۵۸ و در حالى که با یوسفى تک به تک شده بود توپ را به دروازه بان شیرین فراز داد. محمد ناصر هم در دقیقه ۷۲ یک موقعیت صددرصد را از دست داد. تلاش شیرین فراز هم براى جبران به خاطر بازى حساب شده و فشرده برق بى ثمر ماند تا برق شیراز ۱۴ امتیازى شود.

یسیچ: اگر مهاجمان برق دقت مى کردند گل هاى دیگرى هم مى خوردیم
ایران ورزشى- میودراگ یسیچ با انتقاد از عملکرد بازیکنانش در بازى مقابل برق شیراز گفت: تیم ام اصلا فوتبال زیبایى بازى نکرد و آنچه از آنها خواسته بودیم را انجام ندادند. من حاضرم تیم ام با ۲ یا ۳ گل ببازد اما فوتبال زیبایى بازى کند نه اینکه در طول بازى تنها زیر توپ بزند و توپ ها را دفع کند.وى با زیبا خواندن بازى برق شیراز ادامه داد: منکر بازى زیباى برق نمى توان شد، آنها زیبا بازى کردند و تیم ما شانس آورد که گل هاى بیشترى نخورد. اگر مهاجمان برق دقت بیشترى مى کردند مى توانستند حداقل ۲ یا ۳ گل دیگر به ما بزنند.
یسیچ درمورد خطاهاى بازیکنانش به خصوص خطاهاى مجتبى انصافى گفت: تیمى که فوتبال بازى نمى کند فقط مى تواند خطا کند. عدم بازى فوتبال باعث خطا کردن بچه ها روى بازیکنان برق شد.

یاورى: با خودمان مساوى شدیم
ایران ورزشى- محمود یاورى بعد از پیروزى تیمش مقابل شیرین فراز کرمانشاه گفت: من از تمامى بازیکنانم رضایت دارم و از تلاش و دوندگى بچه ها تشکر مى کنم. این نتیجه براى خودم حکم مساوى را دارد چرا که ما ۴ باخت داشتیم و با این برد ۴ پیروزى به دست آوردیم بنابراین با داشتن ۴ باخت و ۴ برد تازه الان با خودمان مساوى شده ایم.

۲ نفر خط خوردند
اسامى ۱۴ بازیکن
تیم امید ایران اعلام شد
مهر - با حذف ۲ بازیکن اسامى ۱۴ نفر نهایى تیم فوتسال امید کشورمان براى شرکت در دومین دوره بازیهاى داخل سالن قهرمانى آسیا اعلام شد.
پس از قهرمانى تیم فوتسال کشورمان درنخستین دوره مسابقات فوتسال غرب آسیا، از سوى ژوراندیرو دوراتا اسامى ۱۴ بازیکن نهایى تیم فوتسال کشورمان براى شرکت در دومین دوره بازیهاى داخل سالن ماکائو اعلام شد .
اسامى بازیکنان تیم امید کشورمان به این شرح است :
مصطفى نظرى، حسین مهدوى (دروازه بان)، مجید لطیفى، محمد کشاورز، محمد طاهرى، مسعود دانشور، اصغر حسن زاده، ابراهیم مسعودى، احمد مولاعلى، مصطفى طیبى، على کیایى، محمد کاتبى، حسن دنیایى و سجاد بندى سعدى .
ازجمع اردونشینان تیم کشورمان ۲ بازیکن به نام هاى علیرضا صمیمى و اسماعیل وطن خواه از تیم فوتسال امید حذف شدند .
تیم فوتسال امید کشورمان براى دفاع ازعنوان قهرمانى نخستین دوره بازیهاى سالنى آسیا، ساعت ۵ صبح روز سه شنبه اول آبان ماه براى شرکت در دومین دوره بازیهاى سالنى قهرمانى آسیا از طریق تایلند عازم ماکائو خواهد شد .
دومین دوره بازیهاى داخل سالن قهرمانى آسیا از ۳ تا ۱۲ آبان ماه در شهر ماکائو برگزار خواهد شد و کشورمان با ۱۴۰ ورزشکار در ۱۶ رشته آقایان و ۵ رشته خانم ها در این دوره از بازیها حضور خواهد داشت .

بازگشت خوردبین به نیمکت
153078.jpg
ایران ورزشى ـ سرپرست پرسپولیس بعد از ۲ هفته دورى دوباره روى نیمکت تیمش نشست. محمود خوردبین که به خاطر بیمارى در مقابل ذوب آهن و استقلال، پرسپولیس را روى نیمکت حاضر شد. گفته مى شود وضعیت جسمانى خوردبین رضایت بخش است.

در شیرین فراز چه مى گذرد؟
فکرى با تیم «ب» تمرین مى کند
153087.jpg
ایران ورزشى ـ حکایت اداره و مدیریت ۲ تیم شیرین فراز کرمانشاه نیز در نوع خود جالب توجه مى باشد. این تیم که با هزاران امید راهى لیگ برتر شد حالا پیش از آنکه مقهور قدرت حریفان شود گرفتار مسائل داخلى و حاشیه سازان مى شود، برخى نبود وفاق و همدلى در روى نیمکت این تیم را باعث حرکات سینوسى این تیم مى دانند، همکاران یسیچ به جاى خدمت به تیم و در اختیار گذاشتن اطلاعات صحیح براى سرمربى بیشتر به فکر موقعیت خود هستند.
برکنارى شرفى و کرمانى مقدم همه از جمله همین حرکات بود. انتظار این بود که پس از قهر فکرى و بازگشت مجدد او به تیم این بازیکن باتجربه بتواند عصاى دست کادر فنى باشد اما جالب است بدانید که فکرى این روزها در اوج آمادگى به سر برده اما شب قبل از بازى او را از لیست ۱۸ نفره خط مى زنند و بدتر اینکه فکرى با تیم «ب» کرمانشاهى ها تمرین مى کند، فرمان کریمى مدیرعامل این تیم که در جلسه آشتى کنان فکرى با یسیچ حضور داشت فهمید که به سرمربى اطلاعات غلط داده اند اما این روند همچنان ادامه دارد. در حال حاضر یسیچ، ستار همدانى و یک مربى یوگسلاو کادر فنى شیرین فراز را تشکیل مى دهند.

تابلو نتایج هفته دهم
153102.jpg
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد