KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

موفقیت چشمگیر پژوهشگر ایرانی در عرصه خودروهای هیدروژنی-کالیفرنیا

 

گامی نو در ورود به عصر هیدروژن!


موفقیت چشمگیر پژوهشگر ایرانی دانشگاه «کالیفرنیا»

 

در عرصه خودروهای هیدروژنی

 

یک محقق ایرانی فوق دکتری در دانشگاه کالیفرنیا موفق به طراحی یک مدل منحصر به فرد برای افزایش سرعت ساخت خودروهای هیدروژنی شده است.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدل جدید با تلاش محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس به مدیریت علیرضا اکبرزاده ، محقق ایرانی این دانشگاه و با همکاری دکتر ویدوودز اوزولین دانشیار و کریستوفر وول ورتون استاد دانشگاه نورت وسترن طراحی شده است.

به گفته محققان، ‌این مدل می‌تواند مواد مفید و مطلوب برای ذخیره هیدروژن شناسایی کرده و آن دسته از واکنشهای شیمیایی ترمودینامیک مناسب را که هیدروژن می‌تواند از طریق آنها به شکلی برگشت پذیر ذخیره و خارج شود، پیش‌بینی کند.

دانشمندان خاطر نشان کردند که هیدروژن یک منبع بالقوه برای پاکسازی انرژی در مصارف انرژی در آینده است.

در آینده از وسایل نقلیه‌ای استفاده خواهد شد که با پیلهای سوختی کار می‌کنند اما استفاده گسترده از هیدروژن با چگالی بالا و ذخیره سازی آن تاکنون چالشی اصلی در زمینه استفاده از این خودروها به طور انبوه بوده است.

این محققان از تئوریهای مکانیکی کوانتومی برای طراحی الگوریتمی استفاده کرده‌اند که می‌تواند به طور خودکار و سیستماتیک به مراحل و واکنشهایی اشاره کند که مطلوبترین خواص ترمودینامیک را دارند.

به گزارش ایسنا، اکبرزاده در این باره گفت: طراحی الگوریتمی که فراتر از دانش شیمی امروز باشد و پیدا کردن تمام واکنشهای ذخیره هیدروژن در سیلیسیم امری حیاتی است و می‌تواند انقلابی چشمگیر در زمینه تولید مواد جدید ذخیره هیدروژن باشد.

این دستاورد عظیمی در زمینه تولید خودروهای هیدروژنی است که می‌تواند تحقیقات مربوط به ذخیره هیدروژن به شکل جامد و برگشت پذیر را تقویت کند. 


 دانشگاه کالیفرنیا

این سومین مطلبی بود که امروز در مورد سوخت منتشر کردم !؟

ظاهرا این روزها محققان ایرانی می خواهند ارزش بنزین را

پایین بیاورند !

 

مخترع ایرانی خودرو بدون سوخت،مدال طلای نمایشگاه اختراعات رومانی

دانش آموزان خراسان رضوی ۱۱ طرح برای نهمین جشنواره جوان خوارزمی


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد