KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شیوه جدیدی برای تولید نانو پودر دی اکسید تیتانیوم ارائه شد

 

شیوه جدیدی برای تولید نانو پودر اکسید تیتانیوم که در کرم‌های ضد آفتاب ، جاذب‌های اشعه فرابنفش و کاتالیست‌های حذف‌کننده مواد آلی کاربرد دارد، در دانشگاه امیرکبیر ارائه شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرنامه مهرماه امیرکبیر، مریم سالاری مجری این طرح موفق شد با استفاده از روش مکانوشیمیایی، پودر اکسید تیتانیوم را با اندازه کمتر از ‪ ۵۰‬نانومتر تولید کند.

وی که دانش آموخته دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه امیرکبیر است روش مکانوشیمیایی را از راههای جدید و بهینه تولید اکسید تیتانیوم ذکر کرد و گفت این شیوه در مقایسه با روش متداول شیمیایی از نظر زمان و مراحل تولید، اقتصادی تر است
این روش قابلیت تولید نانوذرات کروی با توزیع اندازه یکنواخت را نیز دارد.

 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

وی افزود نانو پودر اکسیدتیتانیوم در کرم‌های ضد آفتاب به عنوان جذب کننده اشعه فرابنفش و در ساخت کاتالیست‌های نوری که مواد آلی موجود در پساب را تصفیه می‌کند کاربرد دارد.

مجری این طرح روش کار خود را ترکیب نمک کلرید سدیم با سولفات تیتال ذکر کرد و گفت این دو ماده ابتدا در آسیاب گلوله‌ای قرار گرفته و سولفات تیتال به اکسید تیتانیوم آمورف تبدیل می‌شود، ولی برای بلوری شدن آن نیاز به قرار دادن ترکیب در کوره‌ای با دمای بالاتر از ‪ ۶۰۰‬درجه سانتی گراد دارد.

وی افزود پس از تشکیل بلورهای اکسید تیتانیوم نمک کلرید سدیم شسته شده و نمک آن با استفاده از سانتریفیوژ جدا می‌شود.

به گفته سالاری تشکیل بلورهای نانو پودر اکسید تیتانیوم با استفاده از دستگاههای پراش پرتو ایکس (‪ (XRD‬و تعیین اندازه ذرات به کمک میکروسکوپ الکترونی روبشی (‪ (SEM‬و میکروسکوپ الکترونی عبوری (‪ (TEM‬انجام شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد