KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی با جزئیات

با اعلام ضوابط و شرایط جدید ارایه تسهیلات دانشجویی دوره‌های روزانه در سال جاری، شرایط عمومی دریافت وام، مدت مجاز استفاده از وام در مقاطع مختلف تحصیلی، میزان و شرایط پرداخت وامها و شرایط و ضوابط بازپرداخت وامها اعلام شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، براساس ضوابط و شرایط جدید ارایه تسهیلات دانشجویی در سال جاری، به دانشجویان روزانه حدود 10 نوع وام شامل وام تحصیلی، وام مسکن، وام ودیعه مسکن، وام ضروری، وام کمک هزینه دانشجویان نابینا و کم بینا، وام خوابگاه، ‌وام ازدواج، وام حج عمره و وام بیمه خدمات درمانی ارایه می‌شود.

بر این اساس، دارا بودن اولویت نیاز مالی، ‌عدم استفاده از وام، ‌کمک یا بورس تحصیلی، عدم اشتغال به کار، ‌اخذ حداقل تعداد واحدهای مورد لزوم بر اساس مقررات آموزشی، مشروط نبودن در دو نیمسال قبل به طور متوالی و سپردن سند تعهد محضری با ضامن کارمند برخی از شرایط عمومی دریافت وام است.

مدت مجاز استفاده از وام در مقاطع مختلف تحصیلی

گفتنی است، مدت مجاز استفاده از وام در مقاطع کاردانی، ‌کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر 4 نیمسال تحصیلی،‌ کارشناسی پیوسته حداکثر 8 نیمسال تحصیلی،‌ کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر 12 نیمسال تحصیلی،‌ دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر 8 نیمسال تحصیلی و دکترای تخصصی پیوسته غیربورسیه حداکثر 6 نیمسال تحصیلی تعیین شده است.

میزان و شرایط پرداخت وامها

بر اساس این گزارش، میزان وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد، متاهل زن و دانشجویان متاهل مرد که همسرشان شاغل یا دانشجو باشد به هر یک ماهانه حداکثر 15 هزار تومان و برای دانشجویان متاهل مرد که همسرشان شاغل یا دانشجو نباشد ماهیانه حداکثر 25 هزارتومان است.

همچنین میزان وام مسکن برای دانشجویان مجرد، دانشجویان متاهل زن با سکونت مجردی و دانشجویان متاهل مرد که همسرشان شاغل یا دانشجو باشد به هر یک از زوجین 15 هزار تومان، دانشجویان متاهل مرد با همسر غیرشاغل ماهانه حداکثر 30 هزار تومان و دانشجویان متاهل زن با سکونت متاهلی حداکثر 30 هزار تومان تعیین شده است.

پرداخت وام ودیعه مسکن بر اساس شهر و استان محل تحصیل

این گزارش در خصوص میزان ودیعه مسکن آورده است: میزان ودیعه مسکن در شهر تهران برای مقاطع تحصیلات تکمیلی 250 هزار تومان، ‌کاردانی و کارشناسی 125 هزار تومان، در شهرهای مشهد، ‌اصفهان، ‌تبریز، ‌شیراز و اهواز برای مقاطع تحصیلات تکمیلی 180 هزار تومان و مقاطع کاردانی و کارشناسی 100 هزار تومان و در سایر شهرها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی 150 هزار تومان و مقطع کاردانی و کارشناسی 75 هزار تومان می‌باشد.

به گزارش ایسنا، میزان وام ضروری برای کلیه مقاطع بر اساس امتیازبندی تا سقف 120 هزار تومان، برای خرید کتاب در مقطع کارشناسی ارشد 150 هزار تومان و ارایه پایان نامه 120 هزار تومان، ‌مقطع دکترای تخصصی ناپیوسته برای خرید کتاب 200 هزار تومان و پایان نامه 240 هزار تومان، وام دانشجویان مبتکر 100 هزار تومان، وام قهرمانان ورزشی حداکثر 3 برابر سقف وام ضروری، وام دانشجویان خسارت دیده در حوادث غیرمترقبه تنها یک نوبت و حداکثر 3 تا 5 برابر وام ضروری و وام موارد خاص برای بیماریهای خاص و پرهزینه حداکثر 2 میلیون تومان تعیین شده است.

میزان وام کمک هزینه دانشجویان نابینا و کم بینا

گفتنی است وام‌های کمک هزینه دانشجویان نابینا و کم بینا و وام خوابگاه از وام‌های جدید صندوق رفاه دانشجویان است که میزان وام کمک هزینه دانشجویان نابینا و کم بینا سالی یک بار و حداکثر 200 هزار تومان، وام خوابگاه برای مجردین ماهیانه حداکثر 15 هزار تومان و برای متاهلین ماهانه حداکثر 30 هزار تومان می‌باشد.

بر این اساس، وام تحصیلی و ضروری دانشجویان ممتاز و نمونه حداکثر 3 برابر وام تحصیلی و ضروری،‌ وام ازدواج بر اساس امتیازبندی تا سقف 750 هزار تومان، ‌وام حج عمره برای یک بار در طول تحصیل 300 هزار تومان و وام بیمه خدمات درمانی که حداکثر 20 درصد از کل دانشجویان را پوشش می‌دهد،50 درصد حق بیمه توسط دانشگاه و باقی توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.

شرایط و ضوابط بازپرداخت وام

این گزارش در خصوص شرایط و ضوابط بازپرداخت وام می‌افزاید: طول مدت بازپرداخت با توجه به میزان بدهی حداکثر 5 سال و پس از اتمام دوره تحصیلی است. همچنین تاریخ سررسید اقساط برای کلیه دانش آموختگان 9 ماه پس از فراغت از تحصیل است.

گفتنی است در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط، کل بدهی به دین حال تبدیل شده و بدهکاران موظف به پرداخت کل بدهی به صورت یکجا می‌شوند.

همچنین صدور و ارسال هرگونه تاییدیه تحصیلی، ‌ارسال ریز نمرات و معرفی به حوزه نظام وظیفه منوط به صدور دفترچه اقساط بوده و تسلیم اصل مدارک پس از استرداد کل بدهی و انجام تعهدات قانونی است.

شایان ذکر است، دانشجویانی که در هنگام تحصیل از دوره روزانه به نوبت دوم در همان دانشگاه یا دانشگاه‌های دیگر و یا موسسات غیرانتفاعی انتقال می‌یابند باید بدهی خود را به طور یکجا واریز کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
یک دانشجوی الکترونیکی دوشنبه 20 آبان 1387 ساعت 11:10

وام عمره دانشجویی به دانشجویان مجازی تعلق نمیگیره در سال ۸۷-۸۸؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد