KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ارسال لیست تجهیزات تحقیقاتی دانشگاهها در هفته آینده به رئیس جمهو

وزیر بهداشت خبر داد:
تدوین طرح دوره اختصاصی phd با تحقیق برای استعدادهای درخشان
ارسال لیست تجهیزات تحقیقاتی و آموزشی دانشگاهها در هفته آینده به ریاست جمهوری

 
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین طرح دوره اختصاصی phd بوسیله تحقیق برای استعدادهای درخشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کامران باقری لنکرانی در اولین نشست نخبگان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با تأکید به اینکه باید فاصله «ایده تا صنعت» را پر کرد، خاطرنشان کرد: باید فرایندها را به گونه‌ای طراحی کنیم تا این فاصله‌ها متناسب با رشد علمی کشور پر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در رشته‌های مربوط به علوم پزشکی ظرفیت بزرگی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: همه از جمله اساتید، دانشجویان،‌ سیاستگذاران و ... باید قدردان این ظرفیت باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در علوم پزشکی این فرصت وجود دارد که آموزش از اول در بستر خدمت رسانی آتی است اظهار کرد: امروز وقتی دانشجوی پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شود فضای بیمارستانی برای آن نا‌آشنا نیست و حتی از فضای خانه آشناتر است.

وی در عین حال تأکید کرد: این فرصت، فرصت قدرناشناخته‌ایی است که اگر درست و مناسب از آن استفاده شود،‌ فاصله از ایده تا خدمت را خیلی سریعتر از دیگر رشته‌ها می‌توانیم پر کنیم هر چند که در حال حاضر نیز اینگونه است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اندیشمندان و اساتیدمان از مسائل و مشکلاتمان بیگانه نیستند و به مشکلات نظام سلامت اگاهی دارند تصریح کرد: این کمک می‌کند تا سریعتر بتوانند از دانش خود استفاده کنند.

وی افزود: هر چند هنوز از فعالیت‌هایمان راضی نیستیم شاید کندی کار به این دلیل بوده که می‌خواستیم کار جامعی انجام دهیم البته محدودیت‌های مختلفی نیز بر سر راه‌مان وجود داشته است.

وی با اشاره به تدوین آئین‌نامه ادامه تحصیل استعدادهای درخشان اظهار کرد: این آئین‌نامه تا مقطع کارشناسی ارشد تدوین شد و تصمیم داریم آئین‌نامه ادامه تحصیل برای تحصیلات بالینی تدوین کنیم که به نسبت جامع است که در آن امتیازبندی در زمینه‌های مختلفی از جمله مقاله‌نویسی، فعالیت‌های فرهنگی و ... پیش‌بینی شده است.

به گفته دکتر لنکرانی، طرح دوره phd با تحقیق به عنوان یک دوره اختصاصی برای استعداهای درخشان در مرحله تدوین قرار گرفته است و این دوره دانشجو می‌تواند دوره phd را با سرعت بیشتری بخواند و یا در دوره تخصص بالینی یا سایر تحصیلات ادامه تحصیل دهد و یا دو تا phd بگیرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این دوره هدف گذاری‌مان این بود که استعدادهای درخشان مربیانی که حداقل‌هایی را دانستند در دوران مربی بودنشان و مدیران لایق سلامت را در phd بای ریسرچ وارد کنیم.

دکتر لنکرانی خطاب دانشجویان به استعدادهای درخشان گفت: صحبت‌هایی که شما در این نشست انجام داده‌اید نشان می‌دهد که ما مقدار زیادی تا خواسته‌های شما فاصله داریم.

وی با اشاره به خواسته‌های استعدادهای درخشان درباره هماهنگی با بنیاد نخبگان تصریح کرد: این مورد انتقاد درستی است و ما باید هماهنگی‌های بیشتری با بنیاد انجام دهیم.

دکتر لنکرانی با بیان اینکه در بنیاد نخبگان ضوابط مشمولان تصویب شده است، گفت: ضوابط نسبتاً ‌خوبی است البته انتقادهایی همچون به شمار رفتن 100 نفر اول کنکور ریاضی و 50 نفر اول تجربی جز استعداد درخشان وارد است که دانشجویان گروه تجربی هم به این موضوع انتقاد دارند.

وی افزود: عمده فعالیت‌های بنیاد نخبگان پس از تصویب ضوابط این بود که ضوابط را به مقررات شدنی تبدیل کنند و هماهنگی با نظام فرمانده کل قوا در مورد سربازی و هماهنگی با بانکها برای دریافت وام‌ها انجام دهند، البته مجموع صحبت‌ها نشان می‌دهد که ما باید هماهنگی‌هایمان را با بنیاد بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: امسال رئیس جمهور در دیداری با دانشگاهیان گفت که دانشگاه‌ها تجهیزات تحقیقاتی و آموزشی مورد نیاز خود را اعلام کنند و برای بودجه چند صد میلیون تومانی نیز در نظر گرفته است که در این راستا تا اوایل هفته آینده لیست را ارسال می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در برنامه چهارم توسعه در علوم پزشکی بیشتر باید به سمت توانمندسازی فارغ التحصیلان، تطبیق آموزش‌ها با نیازهای بعدی نظام سلامت، ادغام واقعی آموزش پذیری بعدی حرکت کنیم.

وی از فعال بودن کمیته صنفی در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و افزود: این کمیته بازوی خوبی برای معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها هستند و هر چه قدر فضای دانشجویی را مطابق با نیازهای آن‌ها تنظیم کنیم منجر به ارتقای آموزش و پرورش می‌شود.

وزیر بهداشت در خاتمه با تاکید بر اینکه تعامل خوبی میان معاونت‌های دانشجویی و کمیته صنفی دانشجویان وجود دارد خاطر نشان کرد: معاونت‌های دانشجویی از این تعامل سود می‌برند
 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد