KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

طی چند روز آینده برنده جایزه نوبل فیزیک به ایران می ‌آید

 

پروفسور "جوزف تیلور" برنده جایزه نوبل فیزیک به دعوت دانشگاه صنعتی شریف به ایران می‌آید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر "ابوالحسن وفایی" مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی این دانشگاه گفت، بر اساس تحقق آرمانها و اهداف علمی کشور و فراهم آوردن بستری مناسب برای تبادل و انعکاس دستاوردهای علمی به روز محققان برجسته دنیا، پروفسور تیلور به دانشگاه صنعتی شریف دعوت شده است.

وفایی افزود، پروفسور تیلور برنده جایزه صلح نوبل در سال ،۱۹۹۳استاد فیزیک دانشگاه پرنیستون و عضو آکادمی علوم آمریکا به همراه یک هیات ۱۲ نفره از آکادمی ملی علوم و مهندسی آمریکا طی چند روز آینده به
ایران سفر می‌کنند.

استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی شریف گفت، تیلور در سال ۱۹۷۹ اولین پولسار را در یک سیستم دوتایی کشف و از این سیستم برای آزمایش بسیار دقیق نظریه نسبیت عام انیشتین استفاده کرد. وی با استفاده از رصد پولساری که خود کشف کرده بود وجود تشعشعات گرانشی را اثبات کرد و مقدار و خواص آنها را که توسط انیشتین پیش‌بینی شده بود، نشان داد.

وفایی افزود روز سه شنبه ۲۴مهرماه پروفسور تیلور طی برگزاری جلسه‌ای در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف در زمینه انرژی‌های کیهانی سخنرانی خواهد کرد.

پروفسور جوزف تیلور و همکارش "هالس" به دلیل اثبات یکی از نظریات انیشتین که برای نخستین بار در دنیا صورت می‌گرفت، جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد