به منظور جلوگیری از افزایش قیمت در اصناف مختلف با آغاز اجرای طرح هدفمندسازی یارانهها برخی از شماره های ضروری برای اعلام شکایت شهروندان معرفی می شود.
* شماره تلفن 1888
شهروندان درصورت مشاهد تخلف تاکسیها میتوانند با شماره 1888 تماس گرفته و با اعلام شماره پلاک تاکسی، مورد را به ما اعلام کنند و به طورقطع سازمان نیز نتیجه برخورد به شهروند اعلام خواهد کرد.
* شماره تلفن 124
همچنین سامانه 124 در ارتباط با اصناف متفاوت به صورت 24 ساعته آماده دریافت شکایتهای مردمی است؛...
این سامانه از ساعت 8 صبح تا 22 شب با حضور کارکنان این سامانه آماده دریافت شکایتها است و از ساعت 22 تا 8 صبح نیز گزارشهای مردمی به صورت تلفنی ضبط و پیگیری میشود.
با دریافت گزارشهای مردمی و اعلام کد هفت رقمی پیگیری از طریق سامانه124، بازرسان طی مدت نیم ساعت در محل حاضر و به رفع مورد گزارش شده اقدام خواهند کرد. شهروندان میتوانند بعد از گذشت یک ساعت با اعلام کد هفت رقمی از نتیجه بازرسی، اطلاعات کامل را بدست آورند.
شماره تلفن 1803
در زمینه ارایه تخلفات مرتبط با نان شهروندان میتوانند با سامانه چهار شمارهای 1803 تماس بگیرید. این سامانه از ساعت 8 صبح تا 16 بعداز ظهر به صورت فعال شکایات شهروندان را ثبت خواهد کرد و بعد از آن از ساعت 16 تا 20 به صورت سامانه گویا نسبت به ثبت شکایات اقدام می کند. شهروندان می توانند با دریافت کد رهگیری بعد از 15 روز نسبت به اعلام نتیجه صدور حکم نهایی متخلف، اطلاعات لازم را بدست آورند.
سامانه پیام کوتاه 3000143 یا تلفن گویای 88899905 در ارتباط با حمل ونقل بین شهری
براساس این گزارش اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران طی اطلاعیه ای اعلام کرد: استفاده کنندگان سیستم حمل و نقل برون شهری در صورت بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات می توانند به نمایندگان مستقر در اداره کل حمل و نقل و پایانه های مستقر در پایانه های کالا و مسافر استان تهران مراجعه کنند و یا با سامانه پیام کوتاه 3000143 و یا تلفن گویای 88899905 تماس بگیرند.
همچنین شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اعلام کرد، این شرکت آماده دریافت پیام شهروندان درخصوص بروز هرگونه مشکل احتمالی در جایگاههای سوخت رسانی از طریق شماره تماس ذیل است .
تلفن بازرسی شرکت 77654731 - تلفن روابط عمومی 77601706 و کشیک 24 ساعته 77505077