در لایحه جدید التصویب مجلس در مورد خانواده، اگر در ظاهر اجازه اختیار همسر دوم از زن اول گرفته شده است ( در حالی که مگر چند درصد زن ها توانایی جلوگیری این کار توسط شوهران خود را دارند؟ تازه درصورتی که بدانند ) به او یک وسیله بازدارند هدیه شده است:
ماده 23- اختیار همسر دائم بعدی، منوط به اجازه دادگاه پس از احراز توانایی مالی مرد و تعهد اجراء عدالت بین همسران می باشد.
تبصره- در صورت تعدد ازدواج چنانچه مهریه حال باشد و همسر اول آن را مطالبه نماید، اجازه ثبت ازدواج مجدد منوط به پرداخت مهریه زن اول است.
و همچنین نه پاک دامنی زن ایرانی و نه شرافت مرد ایرانی بازدارنده ی ظلم کردن ظالم به منظلوم نیست و با وجود قانون و بندها و تبصرهای آن مظلوم می تواند قبل و هنگام و بعد وقوع جرم از خود دفاع کند.
به خوبی می توان با خواندن متن کامل لایحه به حمایت بخصوص آن از زنان پی برد.
و چه مخاطب را ساده پنداشتن است ربط دادن مسائلی اجتماعی که در جامعه شناسی و در حقیقت و تعقل برای آنها صدها دلیل و عامل و فاعل مختلف بررسی می شود.
به شخصه چندین خانواده دور و نزدیک میشناسم که مرد همسر دوم و حتی بدون اجازه کامل همسر اول در بعضی موارد، اختیار کرده و زن حتی طلاق نگرفته چه برسد به، پوچی گرایی
عیب نداره ، حالا که دفاع میکنی برو هر چقد دلت میخواد زن بگیر بدم بذار زنهات هم هرچقدر دلشون میخواد شوهر کنن،
آفرین پسر خوب...
اگه قانون اجازه ندهد چطوری اون کسایی که میشناسی میتونن برن دو تا زن بگیرن بدون این که زن اولشون بدون؟
خدای خجالت نمیکشی دفاع میکنی؟
خوشت میاد بابات بره یه زن دیگه بگیر بدون اینکه تو و مادرت خبر دار شید ؟ دوست داری بذار پستت باشه ...
بجای اینکه از این لایحهها بدید قانون رو درست کنید
با ایجاد این قانون فرد مجبوره به خبر خانواده و همسر اول اقدام به این کار کنه و در صورتی که زن اعتراضی داشته باشه از ابزار فشاری که قانون براش گذاشته استفاده کنه
نه اینکه مخفی طرف بره زن بگیره و کسی خبر نداشته باشه که بخواد کاری کنه
در مورد ادب شما هم تبریک عرض می کنم خدمت تون
راستی اینم که نمیشه جلوی قتلو گرفت ، لایحه حمایت از خانوادههای به قتل رسیدن درست کنیم ...
به پوچی رسیدن و خودکشی حمایت ندارد ، حتی خداوند از کسی که خودکشی کند حمایت نمی کنه و از گناهان کبیره است.
لاحیه و طرح برای حمایت از کسانی است که برای خودشون ارزش قائل هستند.
به قتل رسیدگان*
باید تعارفات را کنار گذاشت و با حقیقت کنار آمد، مردم ما از چندهمسری بیزارند، این مساله کلا از قانون خط بخورد بهتر است اما اگر قرار بر ماندگاری این مساله است بهتر است اصالت خود را حفظ کرده و احکامش مطابق احکام صریح قرآن باشد...
در قرآن چیزی به اسم اجازه از زن اول نداریم!
پیروز و پایدار باشی!
من میگم این موضوع کاملا مشکل داره میگی اهرم فشار؟
با این قانون دیگه لازم نیست اسم همسر تو شناسنامه باشه ، یعنی هرچقدر بخوای میتونی زن بگیری ، بعدم نگفتم خودکشی گفتم قتل نه خودکشی ، من میگم اگه مردا اجازه دارن برن چندتا زن داشته باشن، زنای که کار میکننو پولدرن چرا اینطوری نباشن؟
اگه این موضوع رو واسهٔ خودت دوست داری نباید اشکال داشته باشه زنتم این کارو ب بکنه دیگه...
در ضمن خواهش میکنم
به لایحه کذب نسبت ندهید، اینکه چهار همسر رسمی قانونی است قبلا در قانون آمده است و در تصویب قوانین جدید تکرار مکررات نمی کنند.
اجازه ازدواج مجدد زن مسئله ایست که به خوبی در قوانین اسلام و قانون اساسی موضوع ش مطرح شده و اجازه اون داده نشده
اگر هم کسی قران و عترت رو قبول نداره می تونه توی همون کتاب های جامعه و روانشناس های غربی هم دلایلی محکمی پیدا کنه که ساختار وجودی زن این موضوع رو بر نمی تابه
کتابهای غربی که گفتن ساختار وجودی زن بر
نمی تابه بیجا فرمودند و اون کسی که قانونه چهار
همسریو گذشته هم بیجا فرموده اند ، اگه
ببینمش
اول حسابی بهش میفهمونم که چرا و قانعش
میکنم که بیجا داره بحث میکنه با من و داره
وقتمو تلف میکنه
عیبی نداره آقای ناصرآبادی ، شما چهارتا زن بگیر
موفق باشی
حساب شما با خدا ...
یه روز یه پیرمردی عزرائیل رو می بینه که داره از دور میادطرفش. ازترس جونش فرارمی کنه می ره داخل یه مهد کودک کنار بچه ها می شینه شروع می کنه به بیسکویت خوردن.
عزرائیل میادپیشش ومیگه: داری چیکار می کنی؟
پیرمرد با صدای بچه گانه میگه: دارم قاقا میخورم.
عزرئیل میگه: پس قاقاتو بخور بریم دَدَر.
دستت تون درد نکنه :))
ازدواج مجدد مثل خیانت در ازدواجه، با این تفاوت که مسائل شرعی و حلال و حرومش حل شده! مشکل خیانت فقط به گناه بودنش نیست!
هر زنی حق این رو داره که یک نفر رو توی زندگیش کامل کنه و اون یک نفر هم اون رو کامل کنه!
در این قانون هرچقدر هم به اجرای عدالت بین همسران اهمیت داده بشه، به زن نصف میرسه!
به هر حال همه ی زندگی پول و مادیات نیست که با احراز توانایی مالی مرد حل بشه! عشق هست، توجه و وقت و مشغله فکری و ... خیلی چیزها هست!
زمان پیامبر زنانی نیازمند و بی سرپناه بودن، نیاز مالی و سرپناهشون با چند همسری پیامبر حل میشد، و به حل شدن همین دو مشکل قانع بودن چون قبلش وضعیت بدتری داشتن! ولی زن امروزی تا قبل از ازدواج وقتی نیازمند کمک مالی یک مرد نباشه و شایستگی داشتن یک همسر و زندگی بدون هوو رو داشته باشه، ممکنه با این قانون یه روزی با خبر هوو دار شدنش روبه رو بشه! هوویی که به احتمال زیاد از خیر خواهی و دلسوزی مرد نبوده که پا به زندگیشون گذاشته، بلکه ورودش برای دلخواه مرد بوده! این حق زن امروزی نیست. شما یه نفر اسم ببر که برای نجات جان یک زن بی پناه و فقیر او رو به همسری بگیره! نیت خیر بوده یه زمانی، وقتی الان نیت خیر نیست این قانون چه نتایجی میتونه داشته باشه؟!
تبصره هم کمکی نمیکنه، یا مرد قبل از با خبر شدن همسر اول زنش رو میگیره و تموم، یا زن برای اطمینان باید همیشه خورد خورد مهرش رو بگذاره اجرا اون هم به شرط اینکه مهریه اش از همون اول هنگفت باشه تا مرد نتونه پرداخت کنه، که همین دلیل ساده ای هست برای از بین رفتن اعتماد و همدلی در ازدواج که به از هم پاشیدن زندگی ختم میشه!
مسئله اینکه ازدواج مجدد رو خیانت نام گذاری می کنید در قالب یک ازدواج و زندگی زناشویی شاید به صورت نسبی بشود خیانت نام گذاری کرد
اما این اجازه با شرط برقراری عدالت در قران توسط خداوند داده شده و مسئله ای نیست که بصورت کلاه شرعی و ... حل شده باشه!!
زمانی میشه در مورد نتایج این قانون نتیجه گرفت که قانون اجرا بشه و سپس یه جامعه آماری مناسب در اختیار داشته باشیم و مطالعه شوند و نه اکنون و فقط با طرح سوال .
در مورد اینکه موضوع رو با زمان پیامبر مقایسه می کنید مقداری زیادی نتیجه گیری تون درست نیست، چون اگر مثلا نظر خانم آلیا نماینده مجلس در مورد این لایحه و سپس خود لایحه رو بخونید میبینید که ایشان بعنوان یک موافق و خود قانون به موضوعی که شما فرمودید توجه کرده اند این اجازه توسط دادگاه به مردی که فقط بخاطر پولدار شدن یا دلیلی غیر منطقی ( دلیل محکمه پسند! لازمه) این اجازه رو نخواهد داد
همان طور که ایشون از شهید بزرگوار آیت الله مطهری نقل می فرمایند:
فرض بر این است که ازدواج مجدد مبنای منطقی دارد چون درغیر این صورت اگرازدواج مجدد بی دلیل باشد وفقط به خاطر ثروتمند بودن مرد صورت بگیرد ، به تعبیر استاد مطهری این اقدام خوش گذرانی و تعیش و از نظر اسلام مذموم و ناپسند است.
ایشون بعنوان یک موافق در ادامه می فرمایند :
اما با این وجود باید در انجام ازدواج مجدد محدودیت هایی لحاظ کرد، از جمله اینکه دادگاه تنها در صورتی اجازه ازدواج مجدد را صادر کند که مواردی مانند بیمای هایی همچون ایدز، حبس طویل المدت، ناباروری و عقیم بودن، عدم تمکین و مواردی از این دست در مورد همسر اول وجود داشته باشد تا زمینه برداشت های متفاوت و اعمال سلیقه توسط دادگاه از بین برود.
این نشون میده که موافقانی که این لایحه رو تصویب کردند به ریز و درشت مسائل اسلامی و حقوقی و اجتماعی آن اشراف داشته اند و مصلحت بر تصویب لایحه بوده.
کشته ی این این حمایت بخصوصتونم
ببخشید اگه حمایت قانونی کردن خیانته پس لطفا کسی از زنان در ایران حمایت نکنه
ترکوندین واقعا دود از سر ادم بلند میشه
خواهش میکنم
بله گشته مرده زیاد داریم :دی
علت بلند شدن دود ممکنه عدم معاینه فنی باشه
"به خوبی می توان با خواندن متن کامل لایحه به حمایت بخصوص آن از زنان پی برد"
می خوام حمایت نکنن 100 سال
دقیقا مصداق هاش رو بگید، کلی گویی و بی دلیل منطقی و عقلانی ارزش خاصی ندارد
ذکر نام هم جای خود دارد.
ممنون توضیحاتتون کامل بود، ولی فکر میکنم اگه قرار بود واقعا اجازه ی ازدواج به مردهایی داده بشه که همسرشون بیمار ایدزی یا نازا یا ... هستن، در کنار قانون ِ ملازمت اجازه ی همسر اول یک تبصره هم میدادن که کسانی که همسرانشون اینجورن میتونن برن دادگاه و اونجا تصمیم گیری بشه!
اگه ازدواج دوباره مشروط بر مسائل کمیاب بود، قانون کلی براش وضع نمیشد! با گذاشتن این قانون کلی، شاهد ازدواج های زیادی خواهیم بود که زمانی فقط برای شرایط خاص در نظر گرفته شده بوده!
همون طور که توی متن قانون مشخصه و از نظر این موافق طرح هم معلومه این قانون سعی بر کنترل ازدواج برای حمایت از همسر اول و دوم داره و اون قضیه اجازه همسر اول مقلوله ای جداست و تاثیری در این قانون نداره مگر اینکه تصمیمی در مجلس شورای اسلامی گرفته بشه
این مسائل چندان کمیاب نیستند و این قانون نیز کلی به نظر نمیرسه و مشخصه که قانون وارد جزئیاتی نشده چرا که قبلا در قوانین دیگر ذکر و تصویب شده بوده و تکرار مکررات در بررسی و تصویب قوانین جدید وجود نداره و قاضی است که قانون ها رو باهم اجرا میکند
به نظر من این قانون تاثیر خاصی بر تعداد ازدواج ها نخواهد داشت " جز همون قسمت کنترلی و یکم سخت تر شدنش " ، همون طور که قبلا با نبودش در تعداد ازدواج ها مسئله ای تاثیر جدی نداشت. مسئله کیفیت است نه کمیت.