KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تفاوت ها و شباهت های ملت ایران با ملت کوفه

<<دیگ به دیگ می گوید: رویت سیاه!>>



الف:

  • اهل کوفه 18 هزار نامه برای امام زمان(ع) نوشته با او بیعت کرده و دعوتش نمودند!
  • حداقل 60 میلیون از اهل ایران با امام زمان(عج) بیعت کرده و روزی چند بار خواهان ظهورش می شوند!


ب:

  • امام زمان(ع) دعوت را پذیرفت، به سمت کوفه حرکت کرد و سپس با حقیقت دلهای اهل کوفه مواجه شد!
  • امام زمان(عج) دعوت را نپذیرفت و نیامد تا با حقیقت دلهای اهل ایران و ... مواجه نشود!


ج:
  • بعد از عاشورا اهل کوفه کم کم متوجه اشتباه خود شدند، خود را شناختند و دیگر برای هیچکس نامه ننوشتند!
  • اهل ایران هیچگاه متوجه جایگاه واقعی خویش نشدند، برای همین هنوز همان حس و حالی را دارند که کوفیان پیش از حرکت امام حسین(ع) به سمت شهرشان داشتند، از این گذشته وقتی دیدند کسی ظاهر[متضاد غایب] نیست که حقیقت ها را روشن کرده و اعلام موضع نماید، یاران خود را نشان داده و دشمن خود را معرفی کند، فرصت را غنیمت شمرده، کوفیان را لعن کرده و خود را یاران واقعی امام زمان(ع) و امام زمان(عج) معرفی کردند...




  • اگر تفاوت و شباهت دیگری از قلم افتاده، شما بفرمایید!
  • لطفا از تفاوت های شعارگونه حرف نزنید که اهل کوفه نیز بسیار اهل شعار بودند!
  • نتیجه نهایی: ملت ایران هم اگر میدانست کیست، برای کسی نامه نمی نوشت!
  • ..................
نظرات 9 + ارسال نظر
تقدسی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:19

یک تفاوت مهم!
جمله معروفی از امام خمینی:
«من به جرات می‌گویم مردم ایران در این زمان از مردم حجاز در زمان رسول الله (ص) و از مردم کوفه در زمان امام علی (ع) برترند.»

دوران امام و مردم دورانش متفاوت بودند، این را نمی توان رد کرد، البته این را هم نمی توان پذیرفت که مردم فعلی همان مردمی هستند که امام فرمود!

بهترین نظری بود که می توانستی در مخالفت با متنم بیان کنی، منتظر تو با این نظرت بودم! :دی

موفق باشی!

حمید توکلی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:20

به دیگ بودن انتقاد یا اعتراضی نیست، نمی گویم دیگ نباشیم، حرف این است که به خودشناسی برسیم، همین....

حمیده احمدی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:21

من منظورتون را در تفاوت دوم کامل متوجه نشدم
میشه برام بیشتر توضیح بدید؟

ف.ق سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:48

کوفه مردی همچون حبیب ابن مظاهر و موجود پستی چون حرمله داشت، به نظرم روانشناسی مردم کوفه به این آسونیا هم که می گین نیست،کوفه هم زمین اسرار آمیزی داره ، هم مردم عجیب غریب !
البته یکیاز شباهت مردم ایران و کوفه ادعای زیاد هردو در شناخت امام زمانشون بوده ، همونطور که ماها افکار اشتباهمون رو یه جوری زورکی به امام زمانمون می چسبونیم ، اونا هم حتما دلیلی برای نامردیشون در حق امامشون از قول خود امام جور کرده بودن

مقداد سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:02

دکتر عباسی که دوست دارم صفت بزرگ را برایشان به کار برم می گویند این گونه نگاه به امام زمان درست نیست
امام زمان جایی نیست که ما خواهان باشیم بیاید و برای این کار برایش نامه بنویسم
ما باید به سمت امام برویم که فکر می کنم با تحلیل ایشان می تواند نگاه خطرناکی باشد
وقتی قرار باشد ما سمت امام برویم که کوفه ای نیستیم نه پشت یزید می ایستیم نه علی را تنها می گذاریم

ایمان زندیه سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:03 http://www.siteshoma.ir

سلام
متنت رو یه بار دیگه بخون
نیاز به ویرایش داره

محمدحسین باقری سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 22:28

شما میتونید با مراجعه به کتاب های معتبر متوجه بشید که سربازان اولیه امام زمان از ایران و یمن هستند و پس از ظهور ایشان حتی مسیحی ها هم جزء یاران ایشان میشن

شما با چه مدرکی میگید که مردم ایران همان کاری رو میکنند که مردم کوفه کردند ؟

مگه الآن جلوی این همه استکبار قرار نگرفتند ؟
مگه همین الآن از جون مایه نمیذارن که امام زمان بیاد و نذارن

وای بر شما که بخوای به خاطر حمایت کورکورانه از موسوی بخوای این ننگ رو بر ملت ایران وارد کنی

یاران اصلی امام زمان 313 نفرند که هیچ وقت از زمان غیبیت ایشان تا حالا 313 نفر زنده یاران اصلی امام زمان نبوده اند ولی این همه سرباز آماده ظهور امام زمان اند.

حوریه جعفری - کامپیوتر سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 22:47

نه دینمان را می شناسیم نه امام مان را!

سهم ما از عاشورا گریه بر بدن های مثله شده و نذری هایی که که به سیران (متضاد گرسنگان) میدهیم!

هادی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 13:12

سلام
همیشه برای شما و تفکراتتون احترام قائلم، آقای توکلی!
برخورد ها و نظراتتون منطقی و محترمانه است، از شما به خاطر مطالبتون متشکرم . همچنین خیلی خوشحال میشم اگر نظرتون رو در مورد این حرف ها بگید.
همان طور که شما می دانید هدف از قیام حسین (ع) به بیان خودشان زنده کردن سنت های رسول خدا و احیای اسلام واقعی است. و حرکت انقلابی ایشان ربطی به دعوت مردم کوفه نداشت، به هر صورت امام با یزید بیعت نمی کرد.
روشن است که ظهور منجی نیز، جز برای احیای ارزش های راستین دین نجات بخش نیست، از جمله آزادی و آرامش. حال شاید شما نیز با من هم نظر باشید که برخی از تعاریفی که اکنون از آزادی می شود، کمی تحریف شده است و فقط رنگ و بوی جذابی دارد و احتمالا با آمدن مهدی (ع) مفهوم ناب تری از آزادی را خواهیم دید.
نادان است آنکه در مورد بندگان خدا از روی ظاهرشان قضاوت کند، مخصوصا در مورد ایمانشان. همه دوست دارند در راه حق و عدالت و آزادی قدم بردارند، اما جنگ حق و باطل تا ابد ادامه دارد. سخت ترین تصمیمات زمانی است که حق به راحتی قابل شناخت نباشد، نمونه ی تاریخی اش مظلومیت، اسطوره ی عدالت علی(ع) است. البته مقایسه ی حضرت علی (ع) با اقای خامنه ایی در زمینه ی کمال و معنویت، مغالطه ی آشکاری است، اما اگر هدف پیاده کردن اسلام و احکام الهی باشد در غیاب حجت خدا، چه سیستمی را پیشنهاد می کنید. آقای خمینی اصل ولایت فقیه را پیشنهاد کردند. اگر چه این روش خالی از اشکال نیست اما طبق روایات ائمه نیز بهترین روش است (در زمان غیاب ما به کسانی مراجعه کنید که قدرت تفقه در دین را دارند و راویان احادیث ما هستند... و روایت های مشابه که در جایگاه خود جای بحث دارد.) حال دوباره تکرار می کنم، که در زمینه ی جایگاه معنوی، هیچ کس به گرد پای ائمه هم نمی رسد، اما موضع خود را روشن کنیم، می خواهیم راه حسین(ع) را ادامه دهیم و برای ظهور مهدی (ع)، آماده شویم یا خیر ؟ تعاریف ما از آزادی با تعاریف مترقی اسلام کمی متفاوت است؟ البته کسی که تعریف آسمانی از آزادی را ارائه می کند ، قطعا من یا یک گروه خاص نیستند؛ اما راه روشن است.
به امید پیروزی حق ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد