جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامى به جایى رسید که مردم مسلمان - از وزیرشان، امیرشان، سردارشان، عالمشان، قاضىشان، قارىشان و اجامر و اوباششان - در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشهى پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! خوب؛ انسان باید به فکر فرو رود، که چرا چنین شد؟ ...
اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعهى اسلامى ما کارش به جایى برسد که در زمان امام حسین علیهالسّلام رسیده بود. مگر اینکه چشمان تیزى تا اعماق را ببیند؛ نگهبان امینى راه را نشان دهد؛ مردم صاحب فکرى کار را هدایت کنند و ارادههاى محکمى پشتوانهى این حرکت باشند. آن وقت، البته، خاکریزِ محکم و دژِ مستحکمى خواهد بود که کسى نخواهد توانست در آن نفوذ کند. و الاّ، اگر رها کردیم، باز همان وضعیت پیش مىآید. آنوقت، این خونها، همه هدر خواهد رفت....
شما خودتان را در صحنهاى که از صدر اسلام تبیین مىکنم، پیدا کنید. یک عدّه جزو عوامند و قدرت تصمیمگیرى ندارند. عوام، بسته به خوش طالعى خود، اگر تصادفاً در مقطعى از زمان قرار گرفتند که پیشوایانى مثل امام امیرالمؤمنین علیهالسّلام و امام راحل ما رضواناللَّه تعالى علیه، بر سرِ کار بودند و جامعه را به سمت بهشت مىبردند، به ضربِ دستِ خوبان، به سمت بهشت رانده خواهند شد. اما اگر بخت با آنها یار نبود و در مقطعى قرار گرفتند که «وجعلنا هم ائمة یدعون الىالنارِ» و یا «المتر الىالذین بدلوا نعمةالله کفرا و احلوا قومهم دارالبوارِ. جهنم یصلونها و بئس القرارِ» به سمت دوزخ خواهند رفت. پس، باید مواظب باشید جزو عوام قرار نگیرید. جزو عوام قرار نگرفتن، بدین معنا نیست که حتماً در پى کسب تحصیلات عالیه باشید؛ نه! ...اى بسا کسانى که تحصیلات عالیه هم کردهاند؛ اما جزو عوامند. اى بسا کسانى که تحصیلات دینى هم کردهاند؛ اما جزو عوامند. اى بسا کسانى که فقیر یا غنىاند؛ اما جزو عوامند. عوام بودن، دستِ خودِ من و شماست. باید مواظب باشیم که به این جَرگه نپیوندیم. یعنى هر کارى مىکنیم از روى بصیرت باشد. هر کس که از روى بصیرت کار نمىکند، عوام است...
و اما گروه خواص. در گروه خواص، باید ببینیم جزو خواصِ طرفدارِ حقّیم، یا از جملهى خواص طرفدار باطل محسوب مىشویم. اینجا قضیه براى ما روشن است. خواص جامعهى ما، جزو خواص طرفدار حقّند و در این تردیدى نیست. زیرا به قرآن، به سنّت، به عترت، به راه خدا و به ارزشهاى اسلامى دعوت مىکنند. امروز، جمهورى اسلامى برخوردار از خواصِ طرفدارِ حقّ است. پس، خواصِ طرفدار باطل، حسابشان جداست و فعلاً به آنها کارى نداریم. به سراغِ خواصِ طرفدار حق مىرویم.
همهى دشوارى قضیه، از اینجا به بعد است. عزیزان من! خواصِ طرفدارِ حق، دو نوعند. یک نوع کسانى هستند که در مقابله با دنیا، زندگى، مقام، شهوت، پول، لذّت، راحت، نام و همهى متاعهاى خوبْ قرار دارند. اینهایى که ذکر کردیم، همه از متاعهاى خوب است. همهاش جزو زیباییهاى زندگى است. «متاع الحیاة الّدنیا.» متاع، یعنى بهره. اینها بهرههاى زندگى دنیوى است. در قرآنکه مىفرماید «متاع الحیاة الدنیا»، معنایش این نیست که این متاع، بد است؛ نه. متاع است و خدا براى شما آفریده است. منتها اگر در مقابل این متاعها و بهرههاى زندگى، خداى ناخواسته آن قدر مجذوب شدید که وقتى پاىِ تکلیفِ سخت به میان آمد، نتوانستید دست بردارید، واویلاست! اگر ضمن بهره بردن از متاعهاى دنیوى، آنجا که پاى امتحان سخت پیش مىآید، مىتوانید از آن متاعها به راحتى دست بردارید، آن وقتْ حساب است.
مىبینید که حتّى خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم مىشوند. این مسائل، دقّت و مطالعه لازم دارد. بر حسب اتّفاق نمىشود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه کرد. باید به مطالعه و دقّت و فکر پرداخت. اگر در جامعهاى، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنى کسانى که مىتوانند در صورت لزوم از متاع دنیوى دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعهى اسلامى به سرنوشت جامعهى دوران امام حسین علیهالسّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. اما اگر قضیه به عکس شد و نوع دیگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنیا. آنان که حق شناسند، ولى درعینحال مقابل متاع دنیا، پایشان مىلرزد - در اکثریت بودند، وامصیبتاست...
فرازهایی از سخنرانی «عوام و خواص» مقام معظم رهبری
در تاریخ ۲۰/۳/۷۵ متن کامل
چه موضوعات عمیقی را در این شرایط یادآوری کردید. خصوصا چهار سطر آخر از پاراگراف آخر!!!
خدا کند که همه دوستدارن حق و حقیقت بتوانند در این شرایط بحرانی دست از زرق و برق دنیا بکشند و حق را در ذهنشان رنگینتر کنند تا بتوانند پیرو آن و مدافع ان باشند....
...
آهای ملت
با مجموعه شواهد از اعتراضات روز عاشورا میشه گفت که جنبش اعتراضی وارد فاز مقابله به مثل شده است. اگر تا الان مردم ونک به بالا از مقابل ماموران فرار میکردند! حالا مردم ونک به پائین با ماموران درگیر میشوند.
درگیر شدن مردم با نیروهای انتظامی (که شامل خلع سلاح و تخریب و درگیری بوده) شاید باعث بشه که نیروهای نظامی (سپاه پاسدارن) برای مقابله با معترضان وارد میدان شوند.
چرا که از هر دو طرف جواب های، هوی است .
...
احترام به چلو خورش قیمه
آهای ملت
تاریخ میگوید که چلو خورش قیمه ظهر عاشورا بخش عمده ای از نیاز آگاهی ما به آزادیخواهی حسین را به عزاداری و شکم چرانی تبدیل کرده است تا جائی که این روزها حق طلبی و آزادیخواهی یک ملت عملی ضد عاشورا تعریف میشود!.
با این توصیف ضمن احترام به چلو خورش قیمه و فعل شریف شکم چرانی ما نیز در تبعیت از آیت الله نوری همدانی هر گونه آزادیخواهی و حق طلبی در دهه محرم را نکوهش کرده و اقدام به ضرب و شتم و کشتار و خونریزی در ماه حرام محرم را نه میبینیم و نه میشنویم .
بنوش به یاد لبان تشنه حسین !؟
به سلامتی !
به نکات خیلی جالبی اشاره کردین
حال اصلا سیاست به کنارحرمت شکنی روزعاشورا
....!!!!!
من واقعانمی دونم چی بگم....
الهی اهدناالصراط المستقیم
راستی منم آژم تشریف بیارین لطفا
ببخشیدآپم
برو حموم رو گرم کن تا منم بیام اقدس