سلام علیکم
چهل روز گذشت.
اما مسافرت آخرت حقه و همه از خداییم و به سوی خدا باز می گردیم.
انا لله و انا الیه راجعون...
تصمیم گرفتم برای شادی روح همه ی رفتگان مون، و باقیات الصالحات خودمون یک ختم دسته جمعی قرآن بذارم، به این شکل که هر کسی به دلخواه خودجزئی رو تقبل می کنه ( و نه جزء های انتخاب شده قبل خودش) و می خونه، تا قرآن یک دو و یا چند دور ختم بشه.
انشاءالله
من هم هرچند نظر یک بار جزء های خوانده شده یا باقی مانده رو برای راحتی کار می نویسم.
جزء 1
خدا همه رفتگان رو رحمت کنه
جز ۲
جزء 21
جز ۳۰
جز 3
به نیت شادی روح همه رفتگان
جز ۴
خدا رحمتشون کنه منم جز ۲۹
۵-۶
####جزء های انتخاب شده تا کنون###########
1
2
3
4
5
6
21
29
30
جزء ۷ !
ایشالا خدا قبول کنه
جزئ ۲۰
بسمه تعالی
حسین عزیز ٬ ان شاءالله تعالی سلامت باشی حال من بحمدالله
خوب است و کسالت مزاجی ندارم٬ البته کسالت روحی زیاد
است.
لازم است تذکر دهم که ممکن است در این اوقات در این جا
مسائلی مربوط به شما مطرح شود یا خدای نخواسته کشمکش
بین جوانها شروع شود. شما و تمام دوستان اینجانب باید از این
مسائل برکنار باشید و یک کلمه دخالت نکنید٬
گاهی اوقات ازین که می بینم بعضی از دانشجویان مسلمان حتی یکی ٬دو حدیث از ائمه و پیشوایان دینی خود را بلد نیستند
به واقع متاسف می شوم !
چنانچه در اینجا
نیز همین امر را سفارش داده ام ٬ البته اثبات و نفی ای نباید داشته
باشید.
تایید و توفیق شما را خواستارم و از اینکه بحمدالله اشتغال دارید
مسرورم ٬ از بنتیجه رسیدن تلاشهایت هم مشعوفم ٬ خوب کاری است٬
از اول همان طور که درس می خوانی و مباحثه می کنی تدریس
هم بکن ٬ ختم قران هم که بسیار خوب است ولو برای یک نفر ٬ ان ءشاالله تعالی موفق باشید. والسلام
حسین رنجبر
مثل ماه رمضان ٬ باز هم جز ۳۰ را قرائت می کنم حسین جان !
سلام
ممنون از نظرتون
بیش از یک سال و حتی بیشتر است که به این نکته ای که شما فرمودید عمل می کنم و می توانید آن را در ژست ها مشاهده کنید.
امیدوارم همه موفق و سلامت باشیم
جزء ۲۸!
خدا قبول کنه!
**************جزء های خوانده شده تا الان**************
#####################################
1
2
3
4
5
6
7
20
21
28
29
30 (2بار)
جز 8 و9 و 10انشاالله
معاد آنقدر گیر و دار فلسفی دارد که شاید بشود با نوعی تجسم اعمال حلش کرد
هیچ گاه فلسفه نمی تواند فایده دعا و اینگونه کارها برای مردگان را توجیه کند
می گوییم برای آنهاهیچ برای خودمان چه تاثیر ندارد؟
می گویم امیدورام ولی تاکنون که ندیده ام خواندن قرآن تاثیری روی ما داشته باشد
شاید چونبا پیش زمینه و یافقط به قصد تمام کردن و ثواب بردن می خوانیم
و درذهنم مدام آن جمله معروف جناب نیکفر در مورد قرآن خواندن و دفترچه راهنمای چرخ گوشت می گردد
رابطه معاد و فسلفه !
رابطه معاد را باید با ایمان سنجید !
خواندن قرآن نقطه ی شروعی برای شناخت و بصیرت و تفکر نسبت به آن می باشد.
آیا بدون خواندن قرآن ( چه به قصد ثواب چه هر قصد دیگری) می توانیم از راهنمایی های این دفترچه ی راهنمای عظیم و بی نظیر بهره ببریم؟
جزء 14
من ترجیچ می دم برای توجیه مشکلات و عیبهای خودم به دین و آیمانم پشت نکنم و پیرو یه شخص ادعای روشنفکری کنم.
متوجه منظورتون نشدم
آقای نصر آبادی مخاطبم شما نبودید مخاطبم صاحب کامنتی بود که با اسم مقداد نوشته شده و قرآن رو با دفترچه ی چرخ گوشت مقایسه کردن. و لازم می دونم این نکته رو هم بگم. که یک انسان مطلقا عقل گرا هیچ وقت وجود خدا رو به طور کامل درک و احساس نمی کنه. بهتره که احساساتمون رو هم فراموش نکنیم. چرا که بخشی از وجود ما رو تحت تاثیر خودش قرار میده.
ضمن اینکه بعید می دونم با عقل بشه وجود خدا رو تعریف کرد.
اما با تمام این اوصاف آدم مطلقا احساسی هم در زمینه خدا شناسی و ایمان و اعتقاد نمی تونه به جایی برسه. بهتره که خط مشیی متعادی داشته باشیم.
ممنون
خیرالاعمال اوسطها
بهترین کارها، میانه ترین آنهاست
جزء ۲۷
26
خوب اجازه بدهید:
1-معاد هم بخشی از فلسفه دین است و باید بتوان آنرا توجیه کرد وگرنه چاره ای جز کنار گذاشتن آن نیست
به طور عام ایمان را نمی توانم بپذیرم
2-قرآن را باید پیش زمینه خواند هر چند غیر ممکن است ولی می توان که تعدیل کرد
پس نمی توان حکم عام داد قرآن روشنگر است مگر اینکه تمام آدمیان آن را تایید کنند
3-من قرآن را با دفترچه راهنمای چرخ گوشت مقایسه نکردم تنها اشاره ای به آن جمله معروف جناب نیکفر کردم
لازم است بیان کنم؟
4-بله یک انسان عقلگرا نمی تواند وجود خدا را کاملا درک و احساس کند و فکر نمی کنم اصلا نیازی به آن داشته باشد.همچنین انسان عقلگرای مدرن احساساتش رو در این زمینه هیچ دخالتی نمی دهد
راستی این تئوری میانه انتخاب کردن هم کمی قدیمی و شاید غیر کارآمد شده باشه
در نهایت اینکه اگر بعید می دونید با عقل بشه خدا رو تعریف کرد پیشنهاد عقلگرایانه می کنم وجود خدا رو رد کنید
از نظرات دو دوستم نهایت تشکر رو دارم
۱۰ و ۱۱
**************جزء های خوانده شده تا الان**************
#####################################
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 (دوبار)
11
14
20
21
26
27
28
29
30 (2بار)
12
جزء 22
جز۲۵
برنامه خوبیه
اقا مقدا می شه دلیل عقلی خود را برای اثبات وجود خداوند بگویید؟ ودلیلعقلی خود را برای اثبات وجود امام زمان (ع)
**************جزء های خوانده شده تا الان**************
#####################################
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 (دوبار)
11
12
14
20
21
22
25
26
27
28
29
30 (2بار)
۱۶
24
13
**************جزء های خوانده شده تا الان**************
#####################################
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 (دوبار)
11
12
13
14
16
20
21
22
24
25
26
27
28
29
30 (2بار)
23
خوب محمد جان باید بگم که:
در مورد وجود خدا براهین له و علیه زیادیوجود دارد کاملا یک مسئله جدلی است
واقعا نمی توان کسی که این موضوع را پذیرفته یا رد کرده سرزنش کرد
قبل تر ها خیلی به این موضوع فکر کردم خوب حالا که هر کس باید در یک دوراهی سرنوشت ساز خودش انتخاب کند من به کدام راه بروم
در نهایت با جمع بندی من وجود خداوند را به عنوان تنها اصل موضوع دستگاه فکری خود مپذیرفتم
البته باز هم میگویم در این یک مورد برهان با عقلانیت حداکثری ندارم و شخصا پذیرفته ام
در مورد امام زمان هم همچنان در حال مطالعه هستم
تاکنون دلیلی عقلانی نیافته ام یعنی ...
میشه چندتا از منابع مطالعه تون رو معرفی کنید؟
۱۵ و۲۳
در مورد امام زمان فکرمی کنم کتاب مکتب در فرایند تکامل ار مدرسی طباطبایی اگر اشتباه نکنم کتاب بسیار خوبی است که سیر امامت رو بررسی کرده تا رسیده به امام زمان
همچنین اگر درست بگم کتاب مهدویت معنویت بی انتها از جناب مکارم شیرازی
راستی سلسله مقالات "امام زمان به چه کار به فقها می آید " از اکبر گنجی نیز برای شروع بد نیست
از اونجا که بیشتر کتبی که با دیدگاه نفی رو مطالعه کردم دنبال کتاب بیشتری با نگاه اثبات بیشتر می گردم
البته باید افسوس خورد برای روحانیون بزرگ ما که هنوز که هنوز است کتب خود را به عربی می نویسند و در این زمینه کتاب خوب فارسی کم پیدا می شود
یک کتاب هم از جوادی آملی بود
آن را هنوز نخریده ام
**************جزء های خوانده شده تا الان**************
#####################################
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 (دوبار)
11
12
13
14
15
16
20
21
22
23 (دوبار)
24
25
26
27
28
29
30 (2بار)
دو حزب اول ۱۷ تا ۲حزب دیگشم بقیه همت کنن