KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بزرگترین طنز معماری قرن...

بزرگترین طنز معماری قرن در منطقه ی ماست :

 

 

گزارش از همشهری عکسها از خبرگزاری فارس مسعود حجازی مهر : اهالی منطقه ما با جرثقیل های بزرگی که در کنار ـ تأکید می کنم ـ کنار ساختمان ها و برج های بزرگ قرار می گیرند، آشنا هستند. همان جرثقیل های T شکل معمولاً زرد رنگ را می گویم. حالا چرا روی کلمه «کنار» تأکید کردم و این جرثقیل ها چه ارتباطی به ستون وارونه دارند، عرض می کنم. آیا تا به حال به شهرک شهید محلاتی سری زده اید؟ آیا بنای یادبود این شهرک را از نزدیک دیده اید؟ آیا از خودتان پرسیده اید که چرا گنبد فلزی به این بزرگی ساخته شده اما دو سال است که ادامه فعالیت برای تکمیل این بنا متوقف شده است؟ آیا ترکیب گنبد فلزی بزرگ و جرثقیل قرار گرفته در زمین این بنا برایتان عجیب نبوده؟ اهالی شهرک شهید محلاتی بی شک پاسخ این سؤال ها را می دانند. اما شاید هم محله ای های دیگر از آن بی خبر باشند.

 پس برای آنهایی که این گنبد را ندیده اند بزرگ ترین طنز تصویری قرن را توضیح می دهم. همان طور که در عکس می بینید مقبره ای فلزی و بسیار بزرگ با اسکلتی کاملاً مدرن که بی تردید هزینه هنگفتی را در برداشته، ساخته شده است.در عکس جرثقیل بزرگی هم دیده می شود که البته هیچ کدام از اینها وارونه نیست. وارونه ترین قسمت قصه ما این است که جرثقیل در کنار اسکلت گنبد قرار ندارد. بلکه سازندگان باهوش این بنای بزرگ ابتدا جرثقیل را در مرکز گنبد قرار داده اند و بعد شروع به ساختن گنبد کرده اند همین طور که گنبد اوج می گرفته جرثقیل هم کم کم در آن حبس می شده تا اینکه بالاخره یک روز ساخت اسکلت گنبد تمام می شود و... . از اینجا به بعد چشمتان را ببندید و به کمک قوه تخیلتان تصور کنید. همه نفس راحتی می کشند، فریاد شادی از نهاد کارگران و کارگزاران این بنا بلند می شود، همه به هم خسته نباشید می گویند، خیلی ها لبخند رضایت بر لب دارند و با آستین پیراهنشان عرق پیشانی را خشک می کنند. در میان همهمه و فریادهای شادی یکباره سکوتی سنگین حاکم می شود. همه مات و مبهوت به گنبد و جرثقیل نگاه می کنند. ضربان قلب کارفرمای پروژه کند می شود. هیچ کس جرئت حرف زدن ندارد. در این سکوت یک کارگر ساده با صدای بلند سؤالی می پرسد: «حالا جرثقیل را چطور بیرون بیاوریم؟» این سؤال، سؤالی است که حدود دو سال است که هیچ کس نتوانسته به آن پاسخ دهد. بنده پیشنهاد می کنم حالا که این بنای عظیم با صرف هزینه ای سنگین ساخته شده و هیچ کس راه حلی برای آن پیشنهاد نمی کند حداقل این مکان را به کمدی ترین بنای تاریخ تبدیل کنیم و از آن برای جذب توریست استفاده کرده و بلیت بفروشیم. مطمئن باشید افراد زیادی حاضرند برای انداختن عکس در کنار این بنا پول خرج کنند!

 

نظرات 6 + ارسال نظر
, , پنج‌شنبه 23 خرداد 1387 ساعت 21:36

واقعا چه جالب.
منم با پیشنهادتون کاملا موافقم که از اون جا میشه برای جذب توریست استفاده کرد. به خدا کلی هم استقبال میشه از همه جهان پا میشن میان اینجا تا این شاهکار رو از نزدیک ببینن وای که چه قدر معروف میشیم کلی هم پول میشه درآورد.
D:

مسافر, کامپیوتر, پنج‌شنبه 23 خرداد 1387 ساعت 21:37

بالایی من بودم یادم رفت بنویسم .

رویا, IT, پنج‌شنبه 23 خرداد 1387 ساعت 23:17

O-:
O-:
O-:
!!


وحید احمدپور, , پنج‌شنبه 23 خرداد 1387 ساعت 23:31

با سلام
احمد جان یکی از نزدیک ترین دوستانم در ساخت و بره برداری این مدل از جرثقیل هاست
قابل توجه تو دوست عزیز در ساخت گنبد جرثقیل باید در مرکز قرار بگیره
( اگر شک داری از یک مهندس عمران بپرس - یا پاشو برو قم یا حرم مطهر امام خمینی با چشم های خودت ببین )

و از همه مهم تر اینکه اون جرثقیل کاملا از هم جدا میشه و به قطعات کوچک تبدیل میشه

این مطلب به نقل از روزنامه همشهری بود.

مادام کاملیا , علوم ازمایشگاهی+, دوشنبه 3 تیر 1387 ساعت 13:21

به به به به

محمدعلی جیوار، عمران شنبه 5 تیر 1389 ساعت 23:53

همونطور که دوستان هم اشاره کردن این شاهکار نیست بلکه اصولیه ولی احتمالا چون پروژه پولش تموم شده، نیمه کاره رهاش کردن و مردم هم بی اطلاع داستان ساختن...
در ضمن در صورتیکه نشه بوم جرثقیل رو از هم باز کرده، هزینه ی آوردن یه هلیکوپتر و در آوردن جرثقیل از خواب اون در محل کمتر میشه!!!...
شاد باشید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد