تداوم اعتراضات دانشجویان دانشکده های فنی در تهران٬ اطلاعیه توهین آمیز حراست دانشکاه بوعلی سینا همدان٬ گزارشی از سهمیه بندی جنسیتی در رشته های دان٬ احضار یونس میرحسینی، دانشجوی دانشگاه شیراز، به دادگاه انقلاب و ...
تداوم اعتراضات دانشجویان دانشکده های فنی در تهران
اعتراضات گسترده دانشجویان دانشکده های شریعتی، ولیعصر و شمسی پور که از روز دوشنبه آغاز شده است، با همراهی دانشجویان دانشکده انقلاب وارد سومین روز خود شد. گسترش اعتراضات دانشجویان به خیابانهای اطراف این دانشکده ها باعث واکنش نیروهای انتطامی شده و روز گذشته در مواردی از باتوم برای متفرق کردن دانشجویان استفاده شده است.
دانشجویان دانشکده شریعتی روز گذشته با تجمع در مقابل فاز ۱ دانشکده در ساعت ۸ صبح آماده حرکت به سمت سازمان بازرسی کل کشور بودند که خانم علی جانی، رییس انیستیتو فنی، ضمن تهدید دانشجویان به کسر نمره درسی، خواستار بازگشت دانشجویان معترض به کلاسهای درس شد. با این وجود دانشجویان دانشکده های شریعتی، ولیعصر و انقلاب از ساعت ۹ در مقابل سازمان بازرسی کل کشور تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین در مورد طرح های جدید تصویب شده در مورد دانشکده های فنی شدند.
در حالیکه دانشجویان دانشکده شمسی پور نیز قصد حرکت به سمت سازمان بازرسی و پیوستن به دیگر دانشجویان را داشتند، نیروی انتظامی و گارد ویژه با مداخله و استفاده از باتوم مانع حرکت دانشجویان شده و درهای خروجی دانشکده را بستند که این کار باعث خشم بیشتر دانشجویان شد. نجاتی، رئیس دانشکده و حسینی سرپرست اداره کل مدارس عالی فنی و حرفهای کشور نیز با حضور در جمع دانشجویان سعی در آرام کردن دانشجویان معترض داشتند.
در ساعت ۱۱:۳۰ دانشجویان متحصن در مقابل سازمان بازرسی که در محاصره دانشکده شمسی پور توسط نیروی انتظامی مطلع شدند، به سمت این دانشکده حرکت کردند. دانشجویان با حضور در مقابل دانشکده محاصره شده توسط نیروی انتظامی، شعارهایی مانند “نرده ها رو باز کنید، دانشجو ازاد کنید”، “شریعتی، شمسی پور، اتحاد اتحاد”، ” دانشجو دانشگاه می خواهد”، “مدرک معتبر حق مسلم ماست” و ” دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد” سر دادند...
جدیدترین اظهارات رییس دانشکده خبر به دانشجویان: تمبونتان را میکشم پایین
احمدزاده کرمانی در جدیدترین اظهارات خود به دانشجویانی که برای مذاکره و صحبت به اتاق وی رفته بودند، وقتی که بحث بالا میگیرد به آنها گفته است: تمبونتان را میکشم پایین...
اطلاعیه توهین آمیز حراست دانشکاه بوعلی سینا همدان
روز گذشته کمیته انضباطی و حراست دانشگاه بوعلی سینا همدان اطلاعیه ای توهین آمیز با عنوان “دستورالعمل اجرایی نحوه رفتار و پوشش اسلامی برای دانشگاهیان” در بین دانشحویان پخش کرد. در این اطلاعیه که حتی رنگ مانتوی دختران هم تعیین شده است...
تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در اعتراض به آئین نامه جدید انضباطی
دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان در اعتراض به آیین نامه جدید انضباطی منتشر شده توسط کمیته انضباطی، تجمع اعتراضی برگزار کردند. در این تجمع که در دانشکده علوم پایه برگزار شد دانشجویان ضمن انتقاد از این آئین نامه و فشارهای وارده بر دانشجویان، نظرات خود را بیان کردند...
گزارشی از سهمیه بندی جنسیتی در رشته های دانشگاهی
اواخر فروردین ماه سال ۸۲ بود که حسن رحیمی رئیس وقت سازمان سنجش در گفت وگویی با ایسنا، از در نظر گرفتن سقف ۵۰ درصدی در برخی از رشته های تحصیلی آزمون سراسری چون کشاورزی، آبیاری، باغبانی، مهندسی معدن، پزشکی و فیزیوتراپی برای داوطلبان دختر خبر داد و گفت: «سهمیه بندی می تواند تاثیر بسزایی در حفظ تعادل آماری جنسیتی دانشگاه ها داشته باشد.» این سخنان در نهایت منجر به نگارش نامه یی توسط ۱۵۶ نماینده مجلس ششم در سال ۸۳ شد که همراه با واکنش های فعالان حوزه زنان، محمد خاتمی را بر آن داشت تا دستور لغو سهمیه بندی جنسیتی را صادر کند...
بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه سهند در سالروز بازداشت دانشجویان امیرکبیر
در سالروز توطئه جعل نشریات در دانشگاه امیرکبیر و بازداشت دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند تبریز با صدور بیانیه خواستار اجرای عدالت به دور از چنگال ظالمان شد...
احضار یونس میرحسینی، دانشجوی دانشگاه شیراز، به دادگاه انقلاب
یونس میرحسینی دانشجوی سال سوم رشته حقوق دانشگاه شیراز بس از گذشت ۵ ماه که از بازداشتگاه اطلاعات شیراز آزاد شد، مجدادا به دادگاه انقلاب احضار شد...
سلام
من متن کامل اطلاعیه حراست دانشگاه بوعلی سینا همدان رو خوندم.تا وقتی ما آدما حیطه ی خودمون تو جامعه رو تشخیص ندیم یکی باید باشه اینو به ما گوشزد کنه.من اسم این اطلاعیه رو توهین آمیز نمیزارم.
ببینید این اطلاعیه و یا حتی طرح امنیت اجتماعی به این معنی نیست که بخوان به زور بد حجابارو هل بدن توی بهشت!
می خوان بگن تو این حق رو نداری با پوشش نامناسبت حقوق بقیه رو پایمال کنی.همین
با درود بر شما دوست گرامی...
دوست عزیز٬ گمان میکنم اینگونه طرحها جز اهداف سیاسی٬ و نگاههای ایدهئولوژیک خود که قبلا در بررسی طرح امنیت اجتماعی در این تارنما شرحش رفت توهینی را که مرتکب میگردد اینگونه میباشد که عامل انحرافها را نوع پوشش انسانها٬ روابط مستقیم زنان و مردان و دیگر عواملی که بسیار توهینآمیز است بر شمرده و میپندارند!!!
بانوان در باور این نگاه جنسی ضعیف تلقی میگردند که باید از او حفاظ کرد٬ و جالب هم آنکه راه اصلی این حفاظت پنهان کردن او پنداشته میشود!!!
این نوع از نگاه نشان میدهد که این سیستم نه به بانوان و نه به آقایان اجازه میدهد تا برای حفاظت از خودشان تصمیم گیرند!
در این نوع از نگاه حتی مردان نیز جنس ضعیف تلقی میگردند!
این نوع از نگاه مرد را فردی میبیند حریص٬ که نمیتواند میل جنسی خود را هدایت کند و با یک برق روسری دچار گناه کبیره میگردد!!!
این بعد اهانت آمیز آن بود که شما توهینی در آن نیافتید٬ ولی دیده شد که چگونه به همه افراد جامعه به راحتی توهین میگردد.
اما بعد دومی که طرح فرمودید٬ که میخواهند به افراد اینگونه بگویند که با پوشش نا مناسب خود حق باقی افراد را پایمال میکند!!!
دوست عزیز٬ آیا به واقع با پوشش نا مناسب (آن هم از نظر شما!) حقوق دیگر افراد نقض میگردد؟!!!
اولا با انتخاب پوشش مناسب هر شخصی از نظر خود حق هیچ شخصی تضییع نگشته٬ بلکه هر شخصی به این حقوق شخصی دست مییابد تا پوشش مورد نظر خود را انتخاب نماید٬ و بلعکس در حالت اول مورد نظر شما که نوعی پوشش به افراد دیکته میگردد حقوق افراد ضایع گشته و نمیتوانند پوشش مورد نظر خود را انتخاب نمایند!
دوما اینگونه نگاه به افراد٬ خارج از نگاه جنسیتی نشلنگر آن است که سیستم خود را عامل تصمیم گیرنده برای افراد دانسته که این خلاف جریانی است که امروزه شاهد سیر جهانیش میباشیم.
فرآیندی که در جهان در حال ظهور و بروز است این است که حوزه اختیار دولتها بر حوزههای عمل و اختیار افراد هر دم کاسته میشود که عکس این موضوع در جامعه ما دیده میشود.
این نگاه با ابعاد فردیت انسانها در تعارض است. به جای آنکه ما انسان را موجودی فکور که میتواند بر تن و ذهن خود فرمانروایی کند تلقی کنیم٬ بشر را حقیر٬ غیر قابل کنترل و در بند غرایز جنسیتی تعریف میکنیم.
موجودی که همچنان نیازمند خطوطی است که دولت برای او تعیین و تعریف میکند.
حال آیا این نگاه توهین آمیز است یا خیر؟!
آیا این نگاه صحیح است یا غلط؟!
امید به آنکه با نگاهی واقع بینانه و منطقی به این مسئله به نتایجی صحیح و در خور عقلانیت رسیم...
با تشکر و آرزوی بهترینها
تا درودی دگر بار بدرود...
دورد بر شما پاسخ صبورانه تان.
از آخر جواب می دم.جامعه ی جهانی به هیچ وجه نمی تونه برای من معیار باشه.چون اصولا رای اکثریت رو به این معنا که شما در نظر دارید قبول ندارم چه بسیار قوم ها من جمله قوم نوح که اکثریت سر به عناد گذاشتند و هلاک شدند.
من حق خودم رو در این میبینم که آزاد باشم در انتخاب نوع پوششم در حیطه ی شرع خدا.لازمش نه چادره نه یه من ریش!!!
ببینید اسلام دین تعادله.نمیگه رابطه ی جنسی نداشته باش.نمی گه .... می گه داشته باش ولی اعتدال رو حفظ کن! حالا اعتدال رو چی تعریف می کنه؟ ازدواج .می گه ازدواج نکنی ضرر کردی این میل رو در بی راه استفاده کنی هم ضرر کرده ای.
با خودمون لا اقل رو راست باشیم.تمام این حرام ها رو انجام می دیم صرفا تا از این تعادل خارج بشیم.بگیم نه .اون که خدا میگه تهادل نیست.
خدا صریحا میگه نگاه به چهره و موی نا محرم حرامه.چرا دقت نمی کنیم.بحث بحث جامعه است.داریم در مورد یه بستر برای نسل بعد صحبت می کنیم.
در پناه حق
با درودی دگر بار بر شما دوست گرامی...
دوست عزیز٬ در بدایت امر باید عرض نمایم که حقیقتا پاسخی از جانب شما در قبال پاسخ قبلم بطور صریح٬ شفاف و روشن دریافت ننمودم٬ و خوشحال میشوم تا با صراحت بیشتر و تمامی موارد را بررسی نموده و پاسخ دهید٬ اما با توجه به آنچه فرمودید لازم میدانم پاسخی را مبذول دارم:
در مورد اول آنکه٬ به حتم ما مقلد و پیرو کور کورانه جهانیان نبوده و نخواهیم بود٬ ولی با توجه به آنچه موجود است و با قیاس آن با عقلانیت خود به بررسی آن پرداخته و برآیند حاصله را راهکار خود قرار میدهیم٬ من نیز این مورد را واشکافی نموده٬ مورد ارزیابی قرار داده و برآیند حاصله را ابراز نمودم٬ که خوشنود میگردم تا در این بررسی نقصهای خود را اعلام نمایید.
در مورد دوم نیز اگر شما صرفا اسلام را ملاک قرار داده و میگویید به دلیل آنکه یک ایدهئولوژی اینگونه گفته٬ من نیز اینگونه عمل میکنم٬ من نیز استدلال اولیه شما را میآورم که یک ایدهئولوژی نمیتواند به صرف معیار کارهای من باشد!!!
و جالب آنکه از این ایدهئولوژی که شما از آن نام میبرید تعابیر فراوانی وجود داشته و از آنها یاد میشود٬ که ما هرگز نمیتوانیم یکی را نقض نموده و دیگری را برتر دانیم!
بنابراین با برداشت از یک قرائتی که با میل ما سازگار است آنچه میخواهیم را استنباط ننموده و هدف خود را به کرسی ننشانیم.
آنچنان که امروزه میبینیم حضرت آیت الله العظمی صانعی با برداشتها و قرائتهای تازه خود از این ایدهئولوژی چگونه بیاناتی را ایراد داشته٬ و چگونه برایشان دشمن تراشی شده...
بنابراین صرف بیان یک ایدهئولوژی نیز نمیتواند معیار ما بوده٬ و باید استدلالهای عقلانی و منطقی بیان گردد...
با امید به بیان چنین استدلالهایی توسط شما و با آرزوی بهترینها
تا درودی دگر بار بدرود...
به نام خدا
با سلام مجدد
باز هم بواسطه ی جوابتان تشکر
شما در نوشته ی اولتان اشاره کرده بودید که :سیستم خود را عامل تصمیم گیرنده برای افراد دانسته که این خلاف جریانی است که امروزه شاهد سیر جهانیش میباشیم.
من می گویم چنین نیست و اگر هم در جائی اینگونه است اشتباه است.
حکومت صرفا حد و مرز ها را برای ما تذکر می دهد و در حوزه ی اختیارات اوست که اگر هر عضوی از جامعه پایش را از حوزه ی هنجار های اجتماعی بیرون گذاشت با او بر خورد کند.چرا که بواسطه ی هنجار شکنی او دیگر اعضای جامعه هم در معرض مشکل قرار می گیرند.
گفته بودید :این نوع از نگاه مرد را فردی میبیند حریص٬ که نمیتواند میل جنسی خود را هدایت کند و با یک برق روسری دچار گناه کبیره میگردد!!!
در اینکه غریزه ی جنسی در مردان بواسطه ی دیدن چهره یا موی جنس مخالف تحریک می شود شکی نیست و این برای شخص با ایمان و بی ایمان وجود دارد.تفاوت در آن است که شخص با ایمان اگر در این چنین وضعی قرار گیرد نگاهش را به زمین می اندازد و ...
ولی دلیل بر این نمی شود که ما جامعه را رها کنیم و بگوئیم هر شخصی حق دارد به هر شکلی دوست دارد بیرون برود و تو ای مرد نگاه نکن.
بدون شک با دیدن یک شخص بد حجاب یا بی حجاب اولین مطلب که ذهن ما را مشغول به خود می کند جاذبه ی جنسی اوست.این نه تنها به این معنیست که آن خانوم ارزش زن را در قدرت جنسی آن می بیند بلکه به مرد میگوید من خودم را برای تحریک جنسی تو آراسته ام.چرا که برای حضور در اجتماع لزومی به آرایش نیست .
شاید بحث در مورد جزئیات زمانی که ما در مباحث کلی تر مشکل داریم به جائی نرسد.
اگر من بر اسلام تکیه کردم.دلیلش این است که به عنوان کاملترین ایده ائولوژی قبولش کرده ام.اسلام را فرستاده ی کسی می دانم که خالق من است.کسی که بهتر از هر کس دیگری من و نفع و زیان مرا می شناسد.نمی گویم مکاتب و نظریات دیگر (بشری) تماما اشتباهند.بلکه می گویم چون زائیده ی ذهن انسان هستند بی تردید بی نقص نیستد و بسیار نمونه های اشتباه وانحراف آنرا دیده ایم و دیده اید.
کاری به برداشتهای مختلف از دین نداریم.
چرا آنانکه داعیه دار اسلام اند و در عین حال بر طبل آزادی بی چون و چرای حجاب می کوبند و با علم بر اینکه حجاب در همه جای اسلام تاکید و تایید شده.اکثرهم بد حجابند.نمونه اش در دانشگاه خودمان از شمار خارج شده.
والسلام علی من اتبع الهدی
با درودی دگر بار بر شما دوست گرامی٬ و سپاسی بیپایان از برای این مکاتبه مفید و زیبا...
بسیار خوشنودم که چنین بحثی در گرفت و بدین زیبایی دو انیان با تفکرهایی متفاوت نظریات خود را در کمال دوستی و آرامش و در فضایی منطقی و به دور از تنش بیان داشتند٬ به واقع که چنین امری بسیار ارزشمند و دارای بار ارزشی فراونی میباشد٬ که از شما دوست گرامی برای ادامهی این بحث زیبا کمال سپاس و قدردانی را دارم...
به گمان من٬ استدلالهای طرفین به صورتی زیبا و تا حد ممکنه کامل بیان شد و نظریات هر دو ما بیان شد٬ حال دیگر گمان میکنم که قضاوت را به دیگر دوستان سپاریم تا خود قضاوت را در پیش گرفته و از برآیند نظرات طرفین راه صحیح را برگزیده٬ و با توجه به همهی راههای دیگر انتخابی صحیح را داشته باشند...
با سپاسی دگر بار و آرزوی بهترینها برایتان
تا درودی دگر بار بدرود...
به نام اوست که هر چه داریم از اوست
من هم از شما کمال را دارم.